بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
اوپک و متحدانش به رهبری روسیه قرار است هفته آینده در وین در مورد تاثیر کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر بازار نفت و افزایش عرضه نفت آمریکا رایزنی کنند.
کد خبر : ۱۸۴۱۲۳

به گزارش بورس‌نیوز، اوپک و متحدانش به رهبری روسیه قرار است هفته آینده در وین در مورد تاثیر کند شدن رشد اقتصاد جهانی بر بازار نفت و افزایش عرضه نفت آمریکا رایزنی کنند.

فالح که در ابوجا سخن می‌گفت افزود، سیگنال‌هایی که در آستانه نشست 6 دسامبر اوپک از جانب عراق، نیجریه و لیبی به گوش می‌رسد مثبت است، زیرا تمام وزرای عضو اوپک می‌خواهند ثبات را به بازار نفت برگردانند.

وی گفت: «ما هر کاری لازم باشد انجام خواهیم داد، اما این تنها در صورتی است که به صورت جمعی و در قالب یک گروه متشکل از 25 کشور عمل کنیم... عربستان نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند. ما این کار را به تنهایی انجام نخواهیم داد

این در حالی است که روسیه تاکنون از پیوستن به هرگونه تلاشی برای کاهش تولید خودداری کرده و فالح نیز نگفته که آیا تغییری در موضع مسکو ایجاد شده است یا نه.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته کشورش با اوپک در ارتباط است، اما در عین حال از نفت بشکه‌ای 60 دلار راضی است. پوتین قبلا هم گفته بود روسیه از نفت بشکه‌ای 70 دلار رضایت دارد.

وزیر نفت نیجریه هم گفته، خیلی زود است بخواهیم در مورد مشارکت نیجریه در هرگونه برنامه کاهش سخن بگوییم.

نیجریه و لیبی در سال 2017 به دلیل کم شدن رقم تولیدشان در نتیجه درگیری‌های داخلی، از توافق کاهش تولید مستثنی شده بودند، اما اکنون میزان تولید آنها ترمیم شده است. ایران هم تا حد زیادی از توافق کاهش تولید مستثنی شده بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر