بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
نشست جی 20 در آرژانتین با اتفاقات جدید و جالبی همراه بود که یکی از این دیدارها منجر به امضای توافقی جدید به جای نفتا شد.
کد خبر : ۱۸۴۲۲۹

به گزارش بورس‌نیوز، نشست جی 20 در آرژانتین با اتفاقات جدید و جالبی همراه بود که یکی از این دیدارها منجر به امضای توافقی جدید به جای نفتا شد.

رهبران هر سه کشور با امضای توافقی جدید به جای نفتا برای تجارتی در حدود 1.2 تریلیون دلار به توافق رسیدند.

دونالد ترامپ، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و انریکه پنیا نیتو رئیس‌جمهوری مکزیک جمعه ۹ آذر، این توافق را در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین به امضا رساندند.

امضای توافق جدید یک موفقیت برای ترامپ است در راستای حفظ منافع آمریکا است. رئیس‌جمهور آمریکا از زمان رقابت‌های انتخاباتی گفته بود همه توافق‌هایی که منافع آمریکا را تامین نکند، کنار می‌گذارد.

در توافق قبلی نفتا، محدودیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری میان آمریکا، کانادا و مکزیک کنار گذاشته شده بود و تعرفه‌های تجارت محصولات کشاورزی بین سه کشور برداشته شد. رئیس‌جمهوری آمریکا منتقد این توافق بود.

قراردادی که دیروز به امضا رسید به اختصار یواس‌ام‌سی‌ای (USMCA) نامیده می‌شود که جایگزین نفتا خواهد شد.

بنا بر این توافق، دامداران و تولیدکنندگان محصولات لبنی آمریکا دسترسی بیشتری به بازار کانادا خواهند داشت. در مقابل آمریکا برای خودروهای کانادایی تعرفه جدیدی وضع نخواهد کرد. همچنین، حداقل حقوق اکثر کارگران در صنعت خودروسازی هر سه کشور باید ۱۶ دلار شود. کارگران مکزیکی تا به حال حقوق کمتری دریافت می‌کردند.

طبق صحبت‌های مطرح شده، این توافق از سال 2020 میلادی اجرایی می‌شود و در حدود یک میلیارد و دویست میلیون دلار از تبادلات تجاری بین آمریکا، کانادا و مکزیک را در بر خواهد گرفت و تنها پس از تصویب پارلمان‌های هر سه کشور به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خرم‌دره در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

نباید بازار غذایی همسایگان را نادیده گرفت/ سودآوری صنایع غذایی تضمینی است

لقب «جذاب‌ترین رقابت» را به کلاس موتورهای ۱۰۰۰ سی‌سی؛

مروری بر اتفاقات راند دوم موتور ریس قهرمانی کشور

در کدال منتشر شد؛

شفاف‌سازی نماد «ولملت»

ارسال نظر