بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
سرمایه‌گذاری خصوصی با انواع آن، به کمک مالی گستره وسیعی از بنگاه‌ها اقدام می‌کند. تجربه موفق سرمایه‌گذاری خصوصی در کشورهای مختلف و اقبال سرمایه‌گذاران و رشد این صنعت مهم مالی سبب شده است که توجه بیشتری به این نهاد مهم تأمین مالی صورت پذیرد.
کد خبر : ۱۸۴۲۳۳

به گزارش بورس‌نیوز، سرمایه‌گذاری خصوصی با انواع آن، به کمک مالی گستره وسیعی از بنگاه‌ها اقدام می‌کند. تجربه موفق سرمایه‌گذاری خصوصی در کشورهای مختلف و اقبال سرمایه‌گذاران و رشد این صنعت مهم مالی سبب شده است که توجه بیشتری به این نهاد مهم تأمین مالی صورت پذیرد.

با در نظر گرفتن پیامدهای مثبت سرمایه‌گذاری خصوصی و انواع آن، بهره‌گیری و توسعه این نهاد تخصصی مالی در نظام مالی و اقتصادی ایران پیشنهاد می‌شود. یکی از راهکارهای برون‌رفت از اقتصاد نفتی و استقرار نظام اقتصاد مقاومتی در کشور توجه به کسب و کارهای نوپا و همچنین بنگاه‌هایی است که مراحل اولیه رشد را پشت سر گذارده‌اند، اما دارای ظرفیت رشد و شکوفایی هستند و نیاز به تأمین مالی دارند اما با کمبود منابع مالی مواجه شده‌اند.

در همین راستا، کتاب «تأمین مالی مبتنی بر انواع سرمایه‌گذاری خصوصی» تألیف دکتر مهدی صادقی شاهدانی و محمدامین صلواتیان در سال 1397 در 186 صفحه توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) در کتابخانه بورس جای گرفت.

کتاب حاضر در چهار فصل به بررسی صنعت سرمایه‌گذاری خصوصی می‌پردازد. فصل اول پیرامون کلیاتی از سرمایه‌گذاری خصوصی، ویژگی‌ها، حوزه‌های آن و راهبردهای خروج از سرمایه‌گذاری و تخصیص سرمایه و ریسک‌های موجود در آن است. فصل دوم به توضیح تفصیلی تر انواع سرمایه‌گذاری خصوصی و مولفه‌های آن اشاره می‌کند. سرمایه‌گذاری جسورانه، سرمایه‌گذاری میانه و رشد و خرید اهرمی، مهمترین انواع سرمایه‌گذاری خصوصی است که به طور اجمالی به توضیح آن پرداخته می‌شود.

فصل سوم به تجربه جهانی سرمایه‌گذاری خصوصی و اثرات مثبت آن در شاخص‌های کلان مانند افزایش اشتغال، بهره‌وری و رشد اقتصادی اشاره می‌کند.

فصل چهارم به اقتضائات بومی بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خصوصی در کشور ایران می‌پردازد. رعایت اقتضائات شرعی مهم‌ترین مولفه‌های بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری خصوصی در کشور است. سرمایه‌گذاری جسورانه و سرمایه‌گذاری رشد را می‌توان مبتنی بر عقد شراکت توجیه و تفسیر کرد. بسترسازی حقوقی و قانونی و در نهایت فرهنگسازی و آموزش ورود به سرمایه‌گذاری خصوصی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی باید مورد توجه قرار بگیرد. مولفین معتقدند این کتاب درآمدی بر این نهاد تأمین مالی است و به طور طبیعی، تعمیق آن مستلزم تحقیقات و پژوهشهای دیگر است.

کتابخانه سازمان بورس فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5517 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، 4121 عنوان کتاب فارسی، 1705 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 5703 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 162-84083161 تماس حاصل کند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر