بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

روند افزایشی قیمت کالا با گران شدن نرخ ارز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قیمت کالاها با افزایش نرخ ارز به سرعت روند افزایشی را طی کرد اما در زمان کاهش نرخ‌ها، عکس‌العمل کندی را طی می‌کند.
کد خبر : ۱۸۴۳۲۲

به گزارش بورس‌نیوز، عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به افزایش قیمت کالاهای اساسی با وجود کاهش نرخ ارز در هفته‌های گذشته اظهار کرد: قیمت کالاها با افزایش نرخ ارز به سرعت روند افزایشی را طی کرد اما در زمان کاهش نرخ‌ها، عکس‌العمل کندی را طی می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: البته افزایش نرخ کالاها تنها به نرخ دلار و ارز وابسته نیست بلکه به میزان تولید و تقاضا وابسته است و اگر تقاضا افزایش پیدا کند و میزان تولید پاسخگو نباشد، قیمت‌ها بالا می‌رود.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم با اشاره به بودجه اختصاصی به بسته‌های حمایتی، بیان کرد: 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده شده است اما با این حال شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم، باید گفت بسته‌های حمایتی در دراز مدت بر روند کاهش قیمت کالاها اثر می‌گذارد.

بسته حمایتی باید سه نوبت توزیع شود

وی گفت: نباید انتظار داشت که با توزیع بسته‌های حمایتی در یک نوبت، قیمت کالاها کاهش پیدا کند، برای آنکه نرخ کالاها روند کاهشی بگیرد باید بیش از سه نوبت بسته غذایی به خانوارها تخصیص داده شود.

یوسفیان ملا در ادامه با اشاره به تاخیر دولت در توزیع بسته‌های حمایتی، اظهار کرد: توزیع بسته حمایتی به میلیون‌ها نفر ایرانی، کار بزرگی است و علت تاخیر دولت دراین زمینه حجم بالای کار، تهیه مواد غذایی و بسته بندی زمان بر است و حداکثر تا دو ماه دیگر بسته‌ها آماده می‌شود.

کاهش قیمت موادغذایی طرف 5 ماه

این نمایند مجلس تاکید کرد: توزیع بسته حمایتی به روند افزایش کالاهای اساسی توقف می‌دهد و با تکرار توزیع می‌تواند روند کاهشی را رقم بزند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: به نظر می‌رسد با توزیع بسته‌های حمایتی و تکرار آن بعد از 5 ماه قیمت کالاها روند کاهشی را به خود می‌گیرد و مردم تاثیر کاهش نرخ دلار را بر روی کالاها و مواد غذایی لمس می‌کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر