بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

رشد ۲۸ درصدی صادرات پوشاک

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک، گفت: صادرات پوشاک از آغاز امسال تا پایان مهرماه به 715 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال، 28 درصد رشد داشته است.
کد خبر : ۱۸۴۳۶۶
به گزارش بورس نیوز، گلنار نصراللهی، دلایل افزایش صادرات پوشاک را افزایش نرخ ارز و افزایش میزان تولید ذکر کرد.

وی با تاکید بر اینکه تامین مواد اولیه صنعت نساجی در همه رشته ها در اولویت وزارت صنعت معدن و تجارت قرار دارد، گفت: شرایط کنونی اقتصاد کشور به سود تولید و تولیدکنندگان است، به شرطی که مواد اولیه مورد نیاز آنها به طور کامل تامین شود.

مشاور وزیر صنعت در امور نساجی و پوشاک، اضافه کرد: واردات مواد اولیه اصلی مانند الیاف ها نسبت به پارسال رشد داشته و این نشان دهنده گسترش فعالیت واحدهای تولیدی است.

نصراللهی در ارتباط با سند راهبردی پوشاک که در زمان «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر پیشین صنعت تدوین شده بود نیز گفت: این سند اکنون به معاونت طرح و برنامه وزارتخانه سپرده شده و امید است با کمک انجمن ها و تشکل ها بتوانیم بندهای مختلف آن را اجرایی کرد.

وی با بیان اینکه این سند به هیچ عنوان روی زمین نمانده است، گفت: برخی از بندهای آن همچون مبارزه با قاچاق، برندها و برندسازی بتدریج در حال اجرایی شدن است.

نصراللهی ادامه داد: کارهای زیربنایی مربوط به شهرک صنعتی پوشاک با نظارت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درحال پیگیری است و جزو اولویت‌های برنامه وزیر صنعت قرار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی و ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران دیروز (دوشنبه) در مراسمی با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه صنعت نساجی منطقه خاورمیانه به شمار می رود، ۱۴۱ شرکت داخلی و ۸۰ شرکت خارجی از ۱۰ کشور ایتالیا، سوئیس، رومانی، بلژیک، تایوان، فرانسه، ترکیه، آلمان، چین و اتریش، جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه کردند.

همچنین در ششمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران، ۶۰ شرکت و واحد تولیدی ضمن ارائه جدیدترین مجموعه های تولیدی خود، نوین ترین طرح های تولیدی برگرفته از فرهنگ ایرانی-اسلامی را مطرح و معرفی کردند.

این نمایشگاه ها تا چهارشنبه (چهاردهم آذر) هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای علاقه مندان و صنعتگران است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر