بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
قبل از نشست اوپک اتفاق افتاد؛

افزایش قیمت نفت پس از توافق آمریکا و چین

قیمت نفت پس از توافق آمریکا و چین برای آتش بس موقت در جنگ تجاری و قبل از نشست اوپک برای کاهش تولید، افزایش یافت.
کد خبر : ۱۸۴۳۷۳

به گزارش بورس‌نیوز، قیمت نفت پس از توافق آمریکا و چین برای آتش بس موقت در جنگ تجاری و قبل از نشست اوپک برای کاهش تولید، افزایش یافت .

نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در معاملات امروز دوشنبه با 2.74 دلار افزایش به 53 دلار و 67 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با افزایش 2.94 دلاری به 62 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید.

چین و آمریکا طی اجلاس سران گروه 20 در آرژانتین برای حل درگیری‌های تجاری، توافق کردند حداقل تا 90 روز عوارض اضافه وضع کنند .

نفت خام جزو لیست صدها کالایی نبود که دو طرف بر آن عوارض واردات وضع می‌کردند ولی تاجران عقیده دارند حساسیت مثبت این آتش‌بس بین دو اقتصاد بزرگ دنیا بر بازارهای نفت تاثیر می‌گذارد .

استفان این، رئیس تجارت آسیا پاسیفیک گفت: حساسیت پس از اجلاس جی 20 از آنچه انتظار می‌رفت مثبت‌تر است .

وی ادامه داد: هفته بزرگی برای بازار نفت در پیش داریم. دلیل آن هم نشست اوپک در ششم دسامبر است که انتظار می‌رود طی آن تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک مثل روسیه،کاهش تولید نفت را اعلام کنند. هدف این کاهش مهار عرضه بیش از حد به نفت است که قیمت نفت خام را تا یک سوم از ماه اکتبر پایین آورده است .

هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در مورد کاهش عرضه نفت اعلام نشده است ولی اکثر تحلیلگران انتظار کاهش 1 تا 1.4 میلیون بشکه در روز را نسبت به ماه اکتبر دارند .

در این بین، تولیدکنندگان نفت در آمریکا به رکوردزنی در تولید نفت ادامه می‌دهند. تولید نفت در آمریکا به رکورد بی‌سابقه 11.5 میلیون بشکه در روز رسیده است .

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نهاد رسمی برای همکاری روسیه و اوپک تشکیل نمی‌شود؛

پیش نویس همکاری اوپک و روسیه

در پی آغاز گفت‌وگوی نمایندگان امریکا و چین؛

بالارفتن قیمت نفت با مذاکرات تجاری آمریکا و چین

سی‌ان‌ان گزارش داد؛

مذاکرات دور جدید چین و آمریکا

ارسال نظر