بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

عرضه‌های اولیه نیازمند هدفمندسازی

کارشناس بازارسرمایه گفت: تاکنون عرضه‌های اولیه هدفمند و مبتنی بر تنوع‌سازی صنایع نبوده و بازاریابی و ایجاد تنوع اقتصادی برای عرضه و فروش این شرکت‌ها نیز باید به نحو مطلوب‌تری انجام شود.
کد خبر : ۱۸۴۳۹۴

Image result for ‫پذیرش شرکت ها در بورس‬‎

به گزارش بورس نیوز، پذیرش و عرضه سهام شرکت‌ها در بورس و فرابورس فرصت‌ها و امتیازهای ویژه‌ای به همراه دارد که زمینه‌ساز جذب شرکت‌های جدید به این بازارهامحسوب می‌شوندبه همین دلیل در چند ماه اخیر شرکت‌های مختلف ورود به این بازارها را به‌عنوان راهکاری برایتأمین سرمایهانتخاب کرده و در صف انتظار ورود به بورس یا فرابورس قرارگرفته‌اند اما نخستین عرضه سهام این شرکت‌ها ممکن است خواسته با ناخواسته بازارها را دستخوش تغییراتی کند.

در این خصوصحمید میر معینی کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای انجام عرضه‌های اولیه شرکت‌ها درفرابورسفراهم بوده و ارزش این بازار نیز108 هزار میلیارد تومان یعنی 6 برابر کمتر از بورس است.

وی بابیان اینکهبورسو فرابورس تقسیم وظایف کرده و شرکت‌های متوسط و کوچک‌تر در فرابورس پذیرش می‌شوند، افزود: ظرفیت پذیرش بورس و فرابورس بیش از تعداد شرکت‌هایی بوده که تاکنون پذیرفته‌شده‌اند اما پذیرش وعرضه اولیهشرکت‌ها در این بازارها باید بر مبنای مسیر مشخصی عرضه شوند تا از این طریق فرآیند پذیرش و تأمین مالی بنگاه‌هایی که در تولید ناخالص ملی تأثیرگذار هستند بهتر و سریع‌تر انجام شود.

میر معینی ادامه داد: با ایجاد تنوع در پذیرش شرکت‌ها در بلندمدت شاخص بورس و فرابورس نیز وضعیت بهتری را تجربه کرده و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانندپرتفوی سرمایه‌گذاریمناسب‌تری تشکیل و ریسک‌ها را پوشش دهند.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه در آینده باید تعداد عرضه‌های اولیه در صنایعی که دارای مزیت هستند افزایش یابد، گفت: اکنون بازار سرمایه گنجایش افزایش تعداد عرضه‌های اولیه را دارد اما از سویی دیگر باید زمینه‌های مناسب برای امنیت سرمایه‌گذاری نیز فراهم شوند.

وی بابیان اینکه باید سرمایه‌گذارهای جدید به بورس و فرابورس راه یابند، ادامه داد: با ورود سرمایه‌گذاران جدید به این بازارها فرآیند تأمین مالی برای شرکت‌های عرضه‌شده تسهیل می‌یابد.

میر معینی با اشاره به اینکه تاکنون عرضه‌های اولیه هدفمند نبودند،افزود: این عرضه‌ها مبتنی بر تنوع سازی صنایع نبوده و بازاریابی و ایجاد تنوع اقتصادی برای عرضه و فروش این شرکت‌ها نیز باید به نحو مطلوب‌تری انجام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر