بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز خبر داد:

کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی درسال آینده/ لایحه بودجه 98 با طعم تلخ رکود اقتصادی

در سال آینده درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت روند نزولی را پیش گرفته و دراینصورت صنایع و کسب‌و‌کار داخلی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.
کد خبر : ۱۸۴۴۳۳
کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی درسال آینده/ لایحه بودجه 98 نوید بخش رکود اقتصادی
به گزارش بورس نیوز، روز یکشنبه هفته جاری لایحه بودجه سال 98 با برگزاری یک جلسه فوق‌العاده توسط اعضای هیات دولت تصویب شد که پس از آن حدس و گمان‌ها و شایعات فراوانی در خصوص درآمدهای نفتی سال آینده در فضای مجازی منتشر شد که برخی از آن‌ها حکایت از رشد 14درصدی درآمدهای نفتی در سال آینده دارد که باتوجه به اعمال تحریم‌های نفتی توسط آمریکا این امر کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در این خصوص جلال میزرایی عضو کمیسیون انرژی مجلس به بورس‌نیوز گفت: لایحه بودجه 98 هنوز به مجلس نیامده اما افزایش درآمدهای نفتی در سال آینده دور از انتظار است.

وی با بیان اینکه قطعا به دلیل اعمال تحریم‌ها درآمدهای نفتی نیز کاهش می‌یابد، گفت: درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت روند نزولی را درپیش می‌گیرد که در اینصورت صنایع و کسب‌و‌کار داخلی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و احتمالا سال آینده شاهد رکود خواهیم بود پس باید تدابیری برای مقابله با آن اندیشیده شود.

میرزایی با اشاره به اینکه رکودی که ایجاد می‌شود موجبات کاهش درآمدهای مالیاتی را نیز فراهم می‌کند، افزود: در نتیجه سال آینده شاهد کاهش درآمدهای نفتی و مالیاتی به‌عنوان دو ستون اصلی منابع درآمدی کشور خواهیم بود.

نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده 25 آذر وارد مجلس می شود، ادامه داد: اما تاکنون نرخ دلاری که برای لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه مبلغی به‌عنوان نرخ دلار مبنای بودجه سال آینده در فضای مجازی منتشر و سپس تکذیب شد، گفت: واردات 25 قلم کالای موردنیاز براساس نرخ 4200 تومان انجام می شود ولی در مورد دیگر محصولات ممکن است نرخ ارز سامانه نیما مبنا قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر