بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به پولدارهای امروز بورس تا سفته‌های سرخ با طعم تلخ گرانی.
کد خبر : ۱۸۴۴۶۸
به گزارش بورس‌نیوز، سو سوی چراغی روبه خاموشی به سروسامانی رسید، شاید سامانی از جنس سرگیری روابط بانکی اروپایی با ایران بتواند شق‌القمری برای مراودات مالی لقب بگیرد.
خبرها آماده اما تاییدی هنوز در کار نیست اما گویا خبری هست.

ساز بیمه‌ کوک نیست

هنوز برنامه جامعی در خصوص کاهش ریسک بیمه‌ها در فضای جدید تحریم‌ها تدوین نشده و از چند و چون جزییات این طرح نیز اطلاعی در دسترس نیست؛ اما با انتشار اوراق ریسک بیمه در بازار سرمایه، می توان سرمایه گذاران و در واقع خریداران اوراق را در سود و زیان احتمالی سهیم کرد.

پولدارهای امروز بورس

«فملی» با  13.4 میلیارد تومان، «وغدیر» با  10.3 میلیارد تومان و «ذوب» با 9.9 میلیارد تومان بیشترین ورود نقدینگی در بازار امروز را به خود اختصاص دادند ضمن آنکه «کگهر»،«وتجارت»،«شاراک»،«شپنا» و «شبریز» در دیگر پله‌های بازار امروز ایستادند.

خبرهایی مالی از وضعیت بانک‌ها

بانک‌ها طی چند روز گذشته به‌دلیل سود سپرده بالا و بی‌پشتوانه در ضرر قرار گرفته‌اند و باید  نرخ سود را مدیریت کرده و اگر رک بگوییم باید کاهش دهند چراکه نرخ بهره در بازار بسیار بالاست.
پرداخت سود بالای 20درصد توسط بانکی دقیقا آدرس غلطی از اقتصاد ایران و سودآوری بانک‌هاست چراکه بانکی‌های زیان‌ده تنها درآمد خود را به سمت جلب منابع و پرداخت سود سپرده متمرکز کرده‌اند.

در بین بانک های کشور، «بانک پاسارگاد» که بیش از 2 سال است نماد معاملاتی آن بسته مانده و سهامداران آن در بلاتکلیفی به سر می‎برند، با 13270 میلیارد ريال، بیشترین میزان سود انباشته را دارد. پس از این بانک، «بانک پارسیان» با 3287 میلیارد ريال و «بانک انصار» با 2574 میلیارد ريال در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

اما بان‌ های «صادرات»، «دی»، «گردشگری» و «پست بانک» زیان‎شان سر بر فلک گذاشته و دیوار سرمایه را درنوردیده است.

بیشترین مبلغ زیان انباشته را  «بانک دی» با بیش از 10 برابر سرمایه خود، در گزارش‌های مالی خود می‌بیند که در نوع خود شاهکار است.

سفته‌های سرخ با طعم تلخ گرانی

درحالی که معاملات زعفران در بورس‌کالا رونق خواص خود را داشته اما فعالان بازار و عمدتا مشهدی‌ها در جبهه مخالفت با این کالای گران قیمت نشسته‌اند و تنها زعفران و بازار آن در بورس‌کالا را سفته‌بازی اسلامی می‌دانند و قیمت‌ها را غیرواقعی مطرح می‌کنند.

لایحه بودجه 98


این لایحه هنوز به مجلس نیامده اما افزایش درآمدهای نفتی در سال آینده دور از انتظار است.
افزایش قیمت‌های بودجه نیز تاکنون منابعی نداشته و علامت سوال فراوانی را برای ذهن مخاطبان شکل داده چراکه منبع رشد مقطعی درآمدها نیز اصلا مشخص نیست؛ درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت روند نزولی را درپیش می‌گیرد که در اینصورت صنایع و کسب‌و‌کار داخلی نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و احتمالا سال آینده شاهد رکود خواهیم بود پس باید تدابیری برای مقابله با آن اندیشیده شود.

بهربرداری فولاد شاهرود

فاز نخست تولید شمش فولاد شرکت فولاد شاهرود با ظرفیت تولید سالانه 100هزار تن و سرمایه‌گذاری 275 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 154 نفر به بهره‌برداری رسید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این شرکت معدنی بررسی شد؛

دنیا به کام سنگ آهنی‌ها/ «کگهر» با دست پر آمد

مدیرعامل لیزینگ دی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز‎ مطرح کرد:‎

جهش بلند لیزینگ دی در شش ماهه دوم سال 1397‏

در هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رخ داد:

رونمایی از 2 محصول جدید توسط بانک پارسیان

ارسال نظر