بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
دبیر انجمن انبوه‌سازان تاکید کرد:

بی‌تاثیر بودن افزایش تسهیلات مسکن در بازار فعلی

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با بیان اینکه افزایش میزان تسهیلات مسکن در وضعیت کنونی این بازار تأثیرگذار نیست، گفت: وعده‌ رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش نرخ تسهیلات مسکن، بعید است که اثر چندانی در بازار ساخت‌وساز و مسکن داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۴۵۴۱

به گزارش بورس‌نیوز، ایرج رهبر  با بیان اینکه افزایش میزان تسهیلات مسکن در وضعیت کنونی این بازار تأثیرگذار نیست، گفت: وعده‌ رئیس کل بانک مرکزی درباره افزایش نرخ تسهیلات مسکن، بعید است که اثر چندانی در بازار ساخت‌وساز و مسکن داشته باشد.

وی ادامه داد: در بخش تسهیلات مسکن باید نرخ سود کاهش و مدت زمان بازپرداخت آن افزایش یابد و حداقل 70 تا 80 درصد قیمت تمام شده خرید مسکن را شامل شود.

رهبر تصریح کرد:افزایش تسهیلات خرید مسکن تاثیری در ارتقا قدرت خرید متقاضیان خانه‌اولی‌ها ندارد و دولت باید با افزایش تولید مسکن قدرت خرید اقشار کم‌درآمد را بالا ببرد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به اینکه چندی پیش رئیس انجمن انبوه‌سازان کشور دیداری با وزیر جدید راه و شهرسازی داشته است، گفت: در این دیدار مقرر شده انبوه‌سازان خواسته‌ها و پیشنهادات خود را در قالب یک بسته به اسلامی وزیر راه و شهرسازی ارائه کنند.امیدواریم با ارائه این بسته‌ها تغییری در وضعیت این بازار ایجاد شود.

وی، از وضعیت رکود تورمی بازار مسکن طی چند ماه گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه هنوز بازار مسکن از حالت رکود تورمی خارج نشده و ما اعلام آمادگی برای بهبود وضعیت بازار مسکن با افزایش تولید ساخت‌وساز کرده‌ایم.

رهبر، درباره ورود انبوه‌سازان و توسعه‌گران به بافت‌های فرسوده نیز گفت: طبق انعقاد تفاهمنامه با سازمان برنامه و بوجه و همچنین برگزاری جلسات مختلف با شرکت عمران بازآفرینی شهری مقرر شده دولت و بخش خصوصی در کنار هم بتوانند معضل بافت‌های فرسوده را برطرف کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر