بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: براساس رصد و ارزیابی که ازعملکرد بانک ها صورت گرفته است، احساس می شود بانک ها علاقه جدی برای خروج از بنگاهداری ندارند.
کد خبر : ۱۸۴۵۷۱
به گزارش بورس نیوز، عین الله شریف پور درباره عملکرد بانک ها در فروش اموال و املاک مازاد گفت: فروش املاک و اموال مازاد بانک ها در سال های اخیر مطلوب نبوده و در این رابطه عملکرد قابل دفاعی وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تداوم بنگاهداری بانک ها باعث رسوب دارایی های جاری سیستم بانکی شده و این موضوع در کُندی جریان نقدینگی کشور تاثیرگذار بوده است.

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان غربی ادامه داد: بانک ها باید دارایی های خود را تبدیل به منابع برای رونق تولید و در راستای توسعه اقتصاد باید نیاز بخش تولید به منابع مالی را رفع کنند.

شریف پور افزود: اگر اولویت کشور اشتغالزایی است باید مشکلات بخش تولید رفع شود و یکی از راهکارهای رفع مشکل حمایت بانک ها از تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: براساس رصد و ارزیابی که ازعملکرد بانک ها صورت گرفته است، احساس می شود بانک ها علاقه جدی برای خروج از بنگاهداری ندارند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: این کمیسیون موضوع فروش املاک و اموال مازاد بانک ها را پیگیری می کند و در این راستا باید گزارش عملکرد بانک ها در انجام این مهم ارائه شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر