بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

توزیع بسته‌های حمایتی تا چند روز آینده

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قرار است بسته‌های حمایتی تا چند روز آینده بین افرادی که حقوق زیر ۳ میلیون دریافت می‌کنند، توزیع شود.
کد خبر : ۱۸۴۶۲۴

به گزارش بورس‌نیوز، منصور مرادی در خصوص ارائه بسته حمایتی از سوی دولت اظهار کرد: بر اساس آخرین مصاحبه‌ای که معاون وزارت کار و تعاون داشته‌اند قرار است بسته‌های حمایتی تا چند روز آینده بین افرادی که حقوق زیر ۳ میلیون دریافت می‌کنند، توزیع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: چندمین بار است که دولت قول توزیع بسته حمایتی را می‌دهد و تا امروز هیچ کدام از صحبت‌های آن‌ها اجرایی و عملی نشده است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد با انتقاد از تاخیر دولت در ارائه بسته حمایتی گفت: منتظر هستیم ببینیم دولت تصمیم دارد در نهایت چه روزی این بسته‌های حمایتی را توزیع کنند.

بسته حمایت 200 هزار تومان بی‌اثر است

وی با اشاره به اینکه قرار است بسته‌های حمایتی ارزش ۲۰۰ هزار تومانی داشته باشد، عنوان کرد: این میزان در برابر افزایش قیمت کالاهای اساسی و غیر اساسی در واقع ناچیز و صفرمحسوب می‌شود و تاثیری بر بهبود شرایط اقتصادی مردم نخواهد داشت.

مرادی عنوان کرد: ۲۰۰ هزار تومان نمی‌تواند تاثیری بر توان اقتصادی و معیشت مردم داشته باشد این رقم تنها می‌توان چند کیلو برنج و یک قوطی روغن را تهیه کرد، این اعداد و ارقام مشکل مردم را رفع نمی‌کنم بلکه باید مشکل مردم اساسی برطرف شود.

به جای بسته حمایتی مانع گرانی‌ها شوند

نماینده مجلس در خصوص راه حل اساسی برای حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: انتظار داریم دولت بتواند مانع تورم و افزایش قیمت‌ها شود، مردم بیش از آنکه بخواهند یارانه یا بسته حمایتی دریافت کنند می‌خواهند قیمت کالا و روند بازار ثابت شود.

وی با اشاره به روند افزایشی قیمت برخی کالاها گفت: به طور مثال قیمت دوغ تا چند ماه پیش ۲ هزار تومان بود که اکنون تا 6هزار تومان افزایش پیدا کرد اگر دولتی‌ها بتوانند جلوی این افزایش را بگیرد و مردم راضی می‌شوند.

اما و اگر افزایش یارانه نقدی

مرادی بیان کرد: دولت در طول چند ماه گذشته از توزیع بسته حمایتی گفت اما در طول این چند ماه شاهد افزایش قیمت برخی کالاها بوده و به نظر می‌رسد رقمی که دولت می‌خواهد به عنوان بسته حمایتی ارائه دهد درواقع صفر است و تاثیری ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه، محاسبات مجلس با اشاراه به موضوع افزایش نرخ یارانه نقدی گفت: در سال‌های گذشته شاید رقم 45 هزار تومان برای خانواده روستایی اثرگذار بود اما برای در حال حاضر برای خانواده‌های شهری این مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومن تاثیر آنچنانی ندارد.

وی تاکید کرد: باید دید رقم ۴۵ هزار تومان یارانه نقدی به چه عددی خواهد رسید اگر به مبلغ ١۵٠هزار تومان برسد تنها می‌تواند برای خانواده‌های روستایی موثر باشد و باز برای خانواده شهری اثری ندارد، دولت توجه داشته باشد که افزایش نرخ یارانه نقدی نباید بر افزایش تورم تاثیر منفی بگذارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

افزایش قیمت برنج به جیب کشاورز نمی رود

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس گفت:

حذف یارانه پردرآمدها و اختصاص آن به اشتغال و تولید

در پی پرداخت بسته های جبرانی انجام شد؛

نامه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رئیس جمهور

ارسال نظر