بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور خبر داد:

آمادگی ۵۰ درصدی عملیات تعمیرات نیروگاه‌های ایران

مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور، گفت‌: در حال‌ حاضر عملیات تعمیر و نگه‌داری نیروگاه‌های ایران، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر : ۱۸۴۶۷۳
به گزارش بورس نیوز، محسن طرزطلب، با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه‌های ایران، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته تاکنون وضعیت تعمیر و نگه‌داری نیروگاه‌ها تا حد زیادی پیش رفته است و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا اردیبهشت‌ماه به‌طور کامل کار تعمیر و نگه‌داری انجام خواهد شد.

وی درباره اختصاص منابع مالی مورد نیاز برای انجام این کار، گفت‌: تاکنون تنها ۱۵ درصد از اعتبارات برای اجرای این کار اختصاص یافته است که اگر مساعدت بیش‌تری صورت بگیرد، می‌توانیم کارها را هرچه‌ سریع‌تر پیش ببریم.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور با اشاره به این که طبق برآوردهای صورت گرفته باید ۷۰۰۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: قطعا با انجام این اقدام و سایر اقداماتی که درنظر گرفته‌ایم، می‌توانیم خاموشی‌های سال آینده را دور بزنیم و چالش‌های موجود در صنعت برق را کاهش دهیم.

چندی پیش نیز همایون حائری - معاون وزیر نیرو ادر امور برق و انرژی - از آغاز عملیات ارتقای ۲۳ نیروگاه در کشور خبر داده و گفته بود که هدف وزارت نیرو این است که با انجام اقدامات لازم تابستان سال آینده بدون خاموشی سپری شود.

بر اساس اقداماتی که برای گذر از خاموشی تابستان سال آینده آغاز شده، مقرر شده است که ۲۷ واحد نیروگاهی جدید وارد مدار شود که تابستان سال آینده را با انجام این تمهیدات با کم‌ترین چالش پشت سر بگذاریم.

همچنین برای برآورد هزینه برای انجام این کار هم پیش‌بینی شده که برای اتمام انجام این کارها به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با هدف رونق بخشی به بازار اشتغال کشور صورت گرفت؛

تامین اعتبار ۳۵۲بنگاه اقتصادی از سوی بانک ملی ایران

رییس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق:

سرمایه‌گذاری در تجدیدپذیرها اوج گرفت

ارسال نظر