بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
بانک مرکزی در ابلاغیه‌ای به مدیران عامل بانک‌های دولتی، غیردولتی و موسسات اعتباری غیربانکی بر لزوم تایید صلاحیت مدیران تاکید کرد.
کد خبر : ۱۸۴۶۸۳
به گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی در ابلاغیه ای به مدیران عامل بانک های دولتی، غیر دولتی، پست بانک، موسسات اعتباری غیر بانکی و بانک مشترک ایران - ونزوئلا اعلام کرد: بند ت ماده 21 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه مصوب سال 95 مجلس با عبارت انتخاب مدیر عامل و هیات مدیره بانک ها موسسات مالی و اعتباری از صدور تایید زمینه های مالی، بانکی و بازرگانی و دانشنامه کارشناسی مرتبط باشند، نحوه احراز شرایط اعتراض و رسیدگی به آن با پیشنهاد مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و تصویب شورای پول و اعتبار تعیین می شود.

ضمن تصریح دوباره بر لزوم تایید صلاحیت مدیران بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی توسط بانک مرکزی بر اساس شرایطی که برخی از آنها در قانون مزبور ذکر شده، تدوین ضوابط و مقررات مربوطه را بر عهده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد قرار داده تا متعاقبا و با تصویب شورای پول و اعتبار، به شبکه بانکی ابلاغ شود.

بر این اساس، بانک مرکزی با همکاری وزارتخانه، اقدام به تهیه پیش نویس دستوالعملی در همین خصوص کرده که در آتیه نزدیک، برای سیر تشریفات موصوف، الحاق تبصره ای به حکم مربوط به شرایط سنی داوطلبان عضویت در هیات مدیره و تصدی سمت مدیر عاملی بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی بوده است.

با توجه به فوریت این امر و نیز امعان به امکان تطویل تصویب دستوالعمل مذکور مقرر شد تا زمان نهایی شدن ضوابط اصلی در این دستوالعمل فعلی نحوه احراز و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران موسسات اعتباری، مطابق با پیش نویس مورد بحث اصلاح شود. در همین رابطه، مراتب در چهاردهمین جلسه مورخ 1397.8.6 کمسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری بانک مرکزی مطرح شد و مقرر شد تبصره ای ماده (4) دستورالعمل فعلی به شرح ذیل اضافه شود:

تبصره - در مواردی که داوطلبان تصدی سمت مدیریتی فاقد شرط سنی مقرر در بند 4-15 باشند امکان بررسی صلاحیت حرفه ای آنها در کمیسیون با مجوز قبلی رییس بانک مرکزی امکان پذیر است.

ضمن ارسال نسخه ای اصلاحی دستورالعمل نحوه احراز و سلب صلاحیت حرفه ای مدیران موسسات اعتباری، خواهشمند است مراتب به اطلاع ارکان ذیربط آن بانک یا موسسات اعتباری برسد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
برای حمایت مالی از دانش‌بنیان‌ها صورت می‌گیرد؛

امضاء تفاهم‌نامه بین دانشگاه تهران و پست بانک ایران

توسط وزارت امور اقتصاد و ‌دارایی صورت می‌گیرد؛

انتخاب سه پروژه برتر وزارت اقتصاد

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

جشن ازدواج ۵۳۲ زوج ایلامی با تسهیلات بانک تجارت

ارسال نظر