بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به شیفت نقدینگی به سمت گروه بانکی تا مدیری از جنس سرمایه‌گذاری.
کد خبر : ۱۸۴۷۲۳
به گزارش بورس‌نیوز، رئیس ملاصدرانشین شب گذشته عدم ورود نقدینگی به بازار سرمایه را نقد کرد و سخن از معاملات تقریبی روزی 2هزار میلیارد تومان رسیده اما تازه‌واردان به خیمه سرمایه‌ای در کشور تازه‌کار بوده و نتوانستند که فعالیت مناسبی در بازار سهام یا بازارهای اوراق بدهی داشته باشند.
 
مدیری از جنس سرمایه‌گذاری

«شستا» مدیرعامل جدید خود را که کارنامه‌ای از جنس  سرمایه‌گذاری دارد را به خود دیده که امیدواریم تکه‌تکه شدن زیرمجموعه‌های این هلدینگ بزرگ را سروسامان داده تا سهامدار زیرمجموعه در گیرودار برخی حاشیه‌ها اسیر نشوند.

فلزاتی که خم شدند

قیمت سنگ آهن وارداتی با خلوص 62 درصد چین ارزان‌تر شده و با توجه به ابهامات بازار فولاد تمایلی برای خرید سنگ آهن دیده نمی‌شود.

با توجه به کاهش خریدهای داخلی کشور چین چشم‌انداز مبهمی برای آینده بازار فولاد پیش‌بینی می‌شود .

از فولادساز جنوبی خبر رسیده که برای ماه‌های آتی، نوع مبادله و مراکز تحویل به جهت تحریم‌ها تغییراتی داشته باشد درحالی‌که صادرات آن به همان 17 کشور جهان ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌گردد میزان آن به رکورد 2 میلیون تن برساند.

راه‌روهای بورس حافظ

تکرار مکررات  در تالار بورس ادامه داشته و سهامدار دیگر مطمئن شده‌اند که رالی شهریور و رشد فواره‌ای تموم شد! طبق نظر کارشناسان باید در امواج اصلاحی سه کار مهم مانند «کنار نشستن تا پایان اصلاح»، «خرید سهام آینده‌دار با دید میان مدت در سطوح حمایتی به‌صورت پله‌ای و‌ مدیریت شده» و البته «نوسان‌گیری» را باید در دستور کار معاملات خود قرار دهند.

شیفت نقدینگی به سمت گروه بانکی

در ادامه مسیر معاملات امروز، صف‌های سنگین خرید گروه خودرویی متعادل شده و به نظر می‌رسد دوباره قرعه به نام سهام بانکی افتاده و نمادهای بانکی یکی پس از دیگری صف‌های خرید سنگین تشکیل داده اند.

بدبینی بازار به گروه بانکی که در روزهای گذشته ایجاد شده بود امروز از بین رفته است .

غرش شیر پاکتی

نرخ ۲۰۰۰ تومانی شیر خام، نرخی نیست که بر مبنای آن انتظار کاهش قیمت محصولات لبنی را داشت. در حال حاضر هم نرخ شیر خام ۲۰۰۰ تومان است و دامداران به بهانه جایزه چربی و غیره شیر خام را با نرخ تقریباً ۲۲۰۰ تومانی به فروش می‌رسانند. ضمن اینکه علاوه بر نرخ شیر خام که ۷۰ درصد بهای تمام‌شده لبنی‌ها را تشکیل می‌دهد، سایر اقلام مؤثر بر بهای تمام‌شده هم که با افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت یافته بودند، هنوز کاهش قیمتی نداشته‌اند که بتوان به کاهش بهای تمام‌شده لبنیات دل‌خوش کرد.

 سرعت تایر بیشتر شد

با گذشت نزدیک به 2 ماه از درخواست این انجمن مبنی بر افزایش 30 و 40 درصدی قیمت تایرهای رادیال و بایاس، در نهایت وزارت صمت و سازمان حمایت، مجوز افزایش 20 درصدی قیمت تایرهای رادیال و 32 درصدی قیمت تایرهای بایاس را صادر کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر