بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
رئیس هیئت مدیره انجمن بهره‌وری مطرح کرد:

صنعت کشور نیازمند توسعه سرمایه‌گذاری

رئیس هیئت مدیره انجمن بهره‌وری گفت: توسعه سرمایه گذاری یکی از مشکلات بخش صنعت محسوب می شود بنابراین فعالان بخش خصوصی، دولتی و سرمایه گذاران خارجی باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.
کد خبر : ۱۸۴۸۱۱
سید حمید کلانتری رئیس هیئت مدیره انجمن بهره‌وری در سومین کنفرانس بین المللی سازه و فولاد به بورس نیوز گفت: بهره‌وری نوعی هم افزایی بوده که این امر یکی از مشکلات موجود در بخش صنعت محسوب می شود.

وی با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از مشکلات این بخش است، ادامه داد: در جهت رفع این مشکل فعالان بخش خصوصی، دولتی و سرمایه‌گذاران خارجی باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

کلانتری با بیان اینکه افزایش بهره‌وری یکی دیگر راهکارهای رفع این مشکل محسوب می‌شود، ادامه داد: باید با سرمایه‌های موجود در کشور میزان تولید و کیفیت محصولات را از طریق کاهش قیمت تمام شده افزایش دهیم .

رئیس هیئت مدیره انجمن بهره‌وری با اشاره به اینکه امروزه واحدهای صنعتی کشور نیاز به ایجاد چرخه بهره‌وری دارند، افزود: این چرخه موجبات آسیب شناسی مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه‌های فناوری، منابع انسانی، صادرات، فروش و بازاریابی از مرحله  تامین مواد‌اولیه تا تولید و صادرات را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه براساس برنامه پنجم و ششم توسعه باید یک سوم رشد اقتصادی کشور از طریق ارتقای بهره‌وری حاصل شود، افزود: ارتقای فناوری کشور از طریق اتحاد بین همه فعالان اقتصادی در جهت بهبود کیفیت، کاهش زمان تولید و قیمت تمام شده محصولات و افزایش قدرت رقابت پذیری ایجاد می شود.

کلانتری با اشاره به اینکه صادرات یکی از شاخص‌های نشان دهنده میزان بهره‌وری در واحدهای تولیدی است، گفت: فروش در بازارهای داخلی و توان رقابت پذیری در عرصه بین الملل نیز یکی دیگر از شاخص‌های مهم در این زمینه محسوب می شود.

وی با تاکید براینکه حرکت جمعی برای بقا و رشد کلی صنعت، موجب هم‌افزایی می‌شود، افزود: رقابت بی پایه و اساس بین واحدهای همگن و همنام یکی دیگر از مشکلات موجود در بخش صاردات است.

رئیس هیئت مدیره انجمن بهره‌وری خاطرنشان کرد: ایجادتشکل‌های فراگیر، تعاونی و انجمن که موجبات ایجاد هماهنگی و همبستگی در اقتصاد کشور رافراهم می کنند  ارتقای حضور هماهنگ، همگن و هم افزا در عرصه‌های بین‌المللی و بازارهای جهانی را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امروز ارتباطات مجازی این رقابت را سخت‌تر کرده است، افزود: در عرصه فولاد باید اقدامات جدید و رفتارهای نوآورانه برای ارتقای فناوری انجام شود.

کلانتری با بیان اینکه گاهی مدیران صنعتی کشور نسبت به استفاده از خدمات مشاورغفلت می‌کنند،گفت: باید از تخصص مشاوران مدیریت منابع انسانی ، مدیریت انرژی و بهره‌وری در شرکت های فولادی بهره مند شوید.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر