بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
در دومین روز معاملاتی هفته به ثبت رسید:

ثبت افت شاخص‌های اصلی در معاملات سهام بازار ژاپن

در بازارهای جهانی، افت شاخص‌های اصلی در معاملات سهام بازار ژاپن به ثبت رسید.
کد خبر : ۱۸۴۸۱۷

به گزارش بورس‌نیوز، تصمیم ترزا می برای به تعویق انداختن رأی‌گیری لایحه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به زمان دیگر، بازارها را وارد ابهام جدیدی نسبت به اختلافات داخل کابینه بریتانیا کرد.

در بازارهای جهانی، افت شاخص‌های اصلی در معاملات سهام بازار ژاپن به ثبت رسید . در سوی دیگر، بازار هند با خبر استعفای رئیس کل بانک مرکزی این کشور رو‌به‌رو شد. مسئله‌ای که می‌تواند در نتیجه انتخابات هند تأثیرگذار باشد.

به این ترتیب، شاخص‌های آسیایی در دومین روز متداول با کاهش شاخص‌ها همراه شدند در حالی که معاون اول نخست وزیر چین در خصوص برنامه مذاکرات تلفنی خود با استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا خبر داد.

به این ترتیب، شاخص‌های آتی بازار آمریکا با روند کاهشی روبه‌رو شدند و قیمت اوراق قرضه دولتی این کشور با تغییرات اندکی روبه‌رو شد.

در بازارهای اروپایی نیز، روند معاملات آتی شاخص‌ها در فاز مثبت طی شد. در این خصوص الیسیا لوین، تحلیلگر ارشد موسسه مدیریت دارایی بی‌ان‌وای ملون گفت: پیامی که از معاملات روز پنجشنبه و جمعه از بازار دریافت شد این است که باید در انتظار حرکت‌های جدیدی در بازار باشیم. حرکتی یک باره که می تواند به راحتی بازار را زیر و رو کند .

کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی باید خود را آماده خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون انعقاد هیچ پیمان جدیدی بکنند .

از سوی دیگر، حکم بازداشت مدیر مالی هوآوی نیز صادر شده است. این در حالی است که پرونده مدیر عامل این شرکت و دستگیری وی از سوی مقامات آمریکایی ، روند صلح تجاری بین دو کشور را در‌هاله ای از ابهام فروبرده است.

اما در بازار هند، اوراق قرضه و اوراق دارایی این کشور با افت شدیدی همراه شد. در حالی که رئیس بانک مرکزی این کشور بدون هیچ اعلام قبلی استعفای خود را به دولت تقدیم کرد. به این ترتیب، قیمت روپیه با روند کاهشی همراه شد و شاخص اس‌اندپی در بورس بمبئی با افت 1.5 درصدی روبه‌رو شد.

در بازارهای سهام، شاخص تاپیکس با کاهش 0.9 درصدی همراه شد و اس‌اندپی استرالیا نیز 0.4 درصد رشد کرد.

شاخص اصلی بورس هنگ کنگ با تغییرات اندکی همراه شد.

شاخص آتی اس‌اندپی آمریکا 0.4 درصد منفی شد و شاخص آتی فوتسی لندن 0.6 درصد مثبت شد. شاخص آسیا پاسفیک نیز افت 0.3 درصدی را به ثبت رساند.

در بازار ارز جهانی، قیمت ین با روند افزایشی 0.2 درصدی در مقایسه با دلار روبه‌رو شد و پوند بریتانیا 0.1 درصد افزایش را در مقایسه با دلار از آن خود کرد .


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی ضعف بازارهای سهام در جهان اتفاق افتاد؛

کاهش قیمت نفت به خاطر بحران بازار سهام

ارسال نظر