بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب وضع طرح‎های نگهداشت و افزایش تولید مخازن این شرکت را تشریح کرد.
کد خبر : ۱۸۴۸۳۳

به گزارش بورس نیوز، احمد محمدی درباره سازوکار اجرای قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید توضیح داد: یک طرح جامع و یکپارچه به صورت یکجا به پیمانکار واگذار و همه اقدامها با مسئولیت اجرایی و آورده مالی پیمانکار عملیاتی میشود. سرانجام با تکمیل هر بخش، نسبت به پرداخت هزینه اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر روند کمی و کیفی کار به عهده کارفرما خواهد بود، گفت: هیچگونه مسئولیتی برای کارفرما در قبال تامین کالا و مواردی از این دست نخواهد بود و از صفر تا صد عملیات بر عهده پیمانکار است.

این مقام مسئول ادامه داد: کارفرما به لحاظ فنی و عملیاتی بر روند اجرای کار نظارت کرده و گزارش پیشرفت هر پروژه را از پیمانکار طرف قرارداد دریافت میکند.

محمدی در ادامه، ارزش تقریبی قراردادهای توسعه ۲۸ مخزن مناطق نفتخیز جنوب را بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۶ مناقصه به ارزش ۴ هزار میلیارد تومان نهایی شده است که اجرایی شدن آنها، تحولی عظیم را از نظر اشتغال و تقویت زیرساختها در خوزستان به وجود خواهد آورد.

وی گفت: شرکت اویک برنده مناقصه بسته میدان منصوری (آسماری) به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شده است و برندگان پنج مناقصه دیگر مجموعا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای مخزنهای رامشیر، گچساران خامی، لالی آسماری، کبود و نرگسی نیز به ترتیب شرکتهای اویک، ملی حفاری ایران، پتروگوهر فراساحل کیش، حفاری و اکتشاف انرژی‌گستر پارس و حفاری دانا هستند.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه سه درصد از مبلغ قرارداد برای تجهیز کارگاه و هفت درصد برای تامین و ساخت کالا و تجهیزات به پیمانکاران پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: انتظار میرود تا اوایل سال آینده این شش بسته عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه برای هر دکل بیش از ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد، گفت: صدها نفر در دیگر پروژهها اعم از احداث لوکیشنها، ساخت تاسیسات و احداث خطوط لوله به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کارگرفته میشوند.

به گفته محمدی، کارفرما متعهد شده که ۴ درصد ارزش هر قرارداد را برای طرحهای اولویتدار مسئولیت اجتماعی منطقه از جمله مقابله با ریزگردها، تقویت زیرساختها، آموزش و ... هزینه کند.

وی به حمایت از سازندگان داخلی به‌ویژه سازندگان خوزستانی اشاره کرد و افزود: نگرش مثبت پیمانکاران به ساخت و تامین کالای داخلی به شرط دارا بودن کیفیت، تا حد زیادی خیال ما را نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی آسوده کرده است و امیدوارم بتوانیم همه مایحتاج پیمانکاران را در داخل کشور تامین و صنعت نفت را به صورت کامل از کالای خارجی بینیاز کنیم.

محمدی اظهار کرد: در قراردادهای توسعه و نگهداشت تولید به پیمانکاران اجازه داده شده است به شرط تامین مالی با تعهد کامل، هر یک از بسته‌های قراردادی ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلاری را بدون مناقصه و پس از تائید صلاحیت اجرایی، انتخاب و قرارداد اجرای آن را امضا کنند. الزام شرکتها به استفاده از نیروی انسانی بومی نیز کاملا مورد تاکید است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران انجام می شود؛

9 قرارداد طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت

شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب انجام شد؛

تعمیـرات اساسی واحد نخست کارخانه گاز و گاز مایـع ۷۰۰

رئیس بازاریابی و همکاری‎های بین‎المللی شرکت ملی حفاری گفت:

شرکت ملی حفاری ایران برنده مناقصه طرح توسعه بخشی از میدان نفتی گچساران

ارسال نظر