بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مدیر مالی شرکت گلتاش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افزایش تقاضای محصولات شوینده در بازار / آیا «شگل» افزایش سرمایه می‌دهد

تقاضای محصولات شوینده در بازار نسبت به سال قبل افزایش هم داشته است. بنابراین دغدغه رکود احتمالی در بازار محصولات شوینده مطرح نیست و سود پیش بینی شده محقق خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۴۹۸۴
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت گلتاش در آخرین شفاف سازی خود سود پیش بینی شده سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۹۷ را با جهش ۸۷ درصدی نسبت به سال مالی قبل مبلغ ۷۶۱ میلیارد ریال اعلام کرده است.

«شگل» که از ابتدای سال ۹۷ تا کنون بازدهی تقریبا ۱۴۰ درصدی برای سهامداران خود به ارمغان آورده، در سال جاری چندین مرتبه افزایش نرخ محصول اعمال کرده و اینک هم شنیده می شود این شرکت از محل سود تحقق یافته در سال مالی جاری افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی در پیش خواهد داشت.

سروش نامدار پور مدیر مالی شرکت گلتاش در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: در سال جاری قیمت تمام شده محصولات شوینده به سبب افزایش نرخ ارز، رشد کرد و همین افزایش بهای تمام شده موجب افزایش نرخ فروش محصولات شوینده شد.

وی ادامه داد: البته با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد برخی انتظار کاهش قیمت محصولات شوینده را دارند، ولی در پاسخ به این موضوع باید متذکر شد که افزایش نرخ محصولات شوینده بر اساس نرخ ارز در سامانه نیما تعیین و اعمال شده و افزایش یا کاهش نرخ ارز در بازار آزاد تاثیری بر بهای تمام شده صنعت نخواهد داشت، کاهش بهای تمام شده محصولات شوینده در گرو کاهش نرخ سامانه نیما است که تا کنون کاهش محسوسی رخ نداده است.

نامدارپور در ادامه ضمن اشاره به وضعیت مطلوب عملکرد «شگل» اظهار داشت: شاید افزایش قیمت ها در برخی صنایع موجب کاهش تقاضا شده باشد؛ ولی خوشبختانه تقاضای محصولات شوینده در بازار نسبت به سال قبل افزایش هم داشته است، بنابراین دغدغه رکود احتمالی در بازار محصولات شوینده مطرح نیست و سود پیش بینی شده محقق خواهد شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر