بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی اعلام کرد:

افت قیمت گوشت قرمز در گرو واردات

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی را بیش از ۶۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برای رفع مشکل بازار گوشت و با توجه به نیاز دیگر صنوف همگن، پیشنهاد می‌شود در اسرع وقت دام زنده به کشور وارد شود.
کد خبر : ۱۸۵۰۵۲
به گزارش بورس نیوز، علیرضا ملکی، در رابطه با شرایط بازار گوشت قرمز و تصمیم برخی دستگاه‌ها برای عرضه گوشت قرمز تازه در کنار اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، گفت: اتحادیه از عرضه گوشت قرمز توسط نهادهای خصوصی و دولتی حمایت می‌کند زیرا با افزایش عرضه، از التهابات بازار که بر قیمت آن تاثیر بسزایی دارد، کاسته می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با تاکید بر این‌که بازار گوشت قرمز با التهاب و تنش همراه است، اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته قیمت گوشت دو تا سه بار افزایش را تجربه کرده که دلیل اصلی این موضوع کاهش میزان عرضه گوشت تازه به واسطه قاچاق دام زنده است.

وی تصریح کرد: احتمال داده می‌شود در روزهای اخیر از میزان قاچاق دام زنده از کشور کاسته شده باشد اما به دلیل آن‌که حجم قابل توجهی از نیاز بازار به صورت قاچاق دام از کشور خارج شده، در شرایط فعلی بازار با کمبود و افزایش قیمت گوشت مواجه شده است.

ملکی تاکید کرد: با افت عرضه دام زنده در بازار، صنوف همگن همچون فروشندگان دل و قلوه، سیراب و شیردان و کله پاچه در تامین نیاز خود با مشکل مواجه هستند و پیشنهاد می‌شود برای رفع مشکل بازار در اسرع وقت واردات دام زنده انجام شود و دام زنده در کشور ذبح شده تا در کنار تامین نیاز گوشت گرم قرمز، نیاز دیگر صنوف نیز رفع شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر گوشت گوسفندی با قیمت بیش از ۶۳ هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه و فروشندگان با احتساب ۱۰ درصد سود قانونی گوشت را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند که هر کیلو شقه بدون دنبه بیش از ۶۸ هزار تومان برای مشتری تمام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت هر کیلو دام زنده چقدر است، گفت: دام‌دار و پرورش‌دهنده دام به دلیل افزایش قیمت روزانه دام زنده از عرضه آن برای کسب سود بیشتر خودداری می‌کنند. هر کیلو دام زنده به صورت تعداد در شرایط فعلی ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام:

۵۰ هزار راس گوسفند زنده وارد شد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

تولید حدود 900 هزار تن گوشت قرمز در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت:

افت نرخ ارز و افزایش قیمت ها

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

تفاوت فاحش قیمت برخی از اقلام در داخل و خارج از کشور

ارسال نظر