بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹
مشاور وزیر نفت گفت: باید قیمت‌های فرآورده‌های نفتی و سایر حامل‌های انرژی در یک برنامه زمان‌بندی شده (مثلاً برنامه پنج‌ساله) واقعی شوند.
کد خبر : ۱۸۵۰۵۵
به گزارش بورس نیوز، مهدی عسلی اظهار کرد: باید قیمت‌های فرآورده‌های نفتی و سایر حامل‌های انرژی در یک برنامه زمان‌بندی شده (مثلاً برنامه پنج‌ساله) واقعی شوند. یعنی اعلام شود قیمت‌های سوخت و برق و گاز ظرف پنج سال بتدریج به قیمت‌های بین‌المللی افزایش می‌یابند و بر اساس آن برنامه هرسال قیمت‌ها تعدیل شوند تا بعد از 5 سال به قیمت‌های بین‌المللی برسد و ادامه یابد. (اگر شرایط کشور غیرعادی بود و دولت تشخیص داد افزایش قیمت‌ها فعلاً عملی نیست.

وی افزود: با اعلام برنامه کلی می‌توان برای یک تا دو سال با سهمیه‌بندی تقاضا را در حد مورد نظر نگه داشت اما بعد از آن باید واقعی کردن قیمت شروع شود).

مشاور وزیر نفت ادامه داد: همزمان برنامه‌های اجرایی برای بهبود کیفیت خودرو‌های ساخت داخل و سیستم انرژی ساختمان‌ها در کشور و آزاد‌سازی واردات خودروهای باکیفیت اعلام شود. این برنامه‌ها کاملاً قابل اجرا است و تاکنون هم باید اجرا می‌شده و دلیل عدم اجرای این اصلاحات در واقع اقتصاد سیاسی ایران است یعنی منافع گروه‌های ذی‌نفوذی که از عدم اجرای این اصلاحات سود می‌برند و جلوی اجرای آنها را می‌گیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر