بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

گزارش 9ماهه و میزان آسیب شرکت‌ها از تحریم/ کاهش نرخ جهانی نفت و قرمزپوشی بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: نگرانی‌هایی در خصوص ادامه افت بهای نفت موجبات افت شاخص بازار را در روز جاری فراهم کرد.
کد خبر : ۱۸۵۲۶۷

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: باتوجه به افت زیاد بازار در هفته گذشته انتظار می‌رفت که در هفته جاری شاهد اصلاح و روند رو به رشد بازار باشیم اما نگرانی‌هایی در خصوص ادامه افت بهای نفت (تا شامگاه روز جمعه به رقم 63 دلار و 50 سنت کاهش یافت) که به تبع آن قیمت محصولات پتروشیمی و نفتی نیز با کاهش مواجه می شود و از سویی دیگر بررسی لایحه بودجه و تحولات منطقه به لحاظ سیاسی موجبات کاهش دوباره شاخص بازار را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل نزدیکی به تعطیلات کریسمس بازارهای جهانی واکنش زیادی به خبرها نشان نمی دهند، افزود: به همین دلیل اکنون معامله‌گران درخصوص تحولات بازار سردرگم هستند.

دارابی با تاکید براینکه امروز بازار می توانست وضعیت مطلوبی را تجربه کند، ادامه داد: اما به دلیل افت نمادهای پتروشیمی و نفتی شاخص بازار نیز روند نزولی را در پیش گرفت.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه آینده بازار بستگی به وضعیت بازارهای جهانی نفت خواهد داشت،خاطرنشان کرد: انتشار گزارش‌های 9 ماهه نیز نشان دهنده میزان آسیب شرکت ها از تحریم ها خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر براساس این گزارش‌ها تحریم‌ها تاثیرات منفی را برای شرکت‌ها به همراه داشته باشد شاهد نزول شاخص بازار خواهیم بود اما در غیر اینصورت شرایط برای رشد شاخص فراهم می‌شود.

دارابی در خصوص منفی شدن سهام «شبندر» نیز تصریح کرد: قیمت محصولات کلیه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به دلیل کاهش قیمت نفت روند نزولی را در پیش گرفته که به تبع آن میزان سود و درآمد این شرکت‌ها نیز کاهش یافته است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس بهره‌برداری پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت:

استفاده از توان تخصصی نیروهای داخلی در پالایشگاه نهم پارس جنوبی

بازدید نمایندگان ملت از بزرگ‌ترین مگاپروژه صنعت نفت؛

بررسی روند تکمیل پروژه پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد:

باثبات شدن قیمت نفت در نیمه نخست 2019

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت:

افت قیمت نفت و مواد پتروشیمی

ارسال نظر