بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
عضو کمیته دیپلماسی فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:

اقتصاد فرهنگ یک نوع سرمایه‌گذاری با ارزش معنوی و مادی

اقتصاد فرهنگ یک نوع سرمایه‌گذاری با ارزش معنوی و مادی بوده و سود خوبی در این زمینه به سرمایه‌گذاران این عرصه خواهد رسید.
کد خبر : ۱۸۵۲۷۱

به گزارش بورس نیوز، طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به صحبت‌های مدیرعامل بنیاد فارابی در مورد آخرین وضعیت پیگیری تاسیس «صندوق سرمایه‌گذاری فیلم» و رفع شبهه «پول‌های مشکوک» گفت: صحبت‌های تابش در مورد بحث نامعلوم بودن منشأ پول‌هایی که برای سرمایه‌گذاری به عرصه تولید فیلم و سریال وارد می‌شود، اقداماتی از طرف کسانی که در عرصه سینما فعال هستند صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خانه ملت افزود: صندوق اعتباری هنر، صندوق کارآفرینی و بنیاد فارابی سرمایه‌ها را به شکل صندوق‌های جسورانه تولید یا صندوق سرمایه‌گذاری فیلم در بورس مطرح کردند که هر کس مایل است در سینما سرمایه‌گذاری کند می‌تواند سهام بخرد. در واقع تولیدکننده فیلم سهام را عرضه می‌کند و هر کس که مایل است این سهام را می خرد.

وی افزود: اقتصاد فرهنگ یک نوع سرمایه‌گذاری با ارزش معنوی و مادی بوده و سود خوبی در این زمینه به سرمایه‌گذاران این عرصه خواهد رسید.

عضو کمیته دیپلماسی فرهنگی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری فیلم تصریح کرد: اقدامات اولیه تأسیس این صندوق انجام شده است البته باید مراحل متعددی را در بورس طی کند در هر حال مسائل دیگر از نظر حقوقی و اقتصادی وجود دارد که باید این مسائل حل شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایده اصلی این کار به حرکت درآمده و در حال حاضر تحت قواعد بورس هر تولید کننده و تهیه کننده می تواند سهام فیلم را واگذار کند خاطر نشان کرد: در گذشته تهیه کننده باید دنبال سرمایه‌گذار می‌گشت تا برای تولید فیلم سرمایه‌گذار جذب کند با این اتفاق هم مسائل این‌چنینی تهیه کننده حل و فصل می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: در کشورهای دیگر این اتفاق به شکل دیگر است. کشورهایی که در سینما حرف‌های مهمی دارند و سینمای پررنگی در عرصه هنر دارند، کمپانی‌های تولید فیلم دارند که سهام را به سرمایه‌گذاران واگذار می‌کنند و در بخش فیلم به سرمایه‌گذاری می‌پردازند که در کشور ما به دلیل پراکندگی افرادی که به تهیه فیلم می‌پردازند به این شکل انجام نشده است. البته این کار هنوز به حرکت در نیامده ولی ایده اصلی آن شکل گرفته و اتفاقاتی نیز در بازار بورس افتاده است.

سیاوشی شاه‌عنایتی افزود: ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری فیلم اتفاق خوبی است چرا که هم شفاف‌سازی کرده و مانع بحث پولشویی که موجب نگرانی بسیاری از افراد است می‌شود که مورد استقبال کمیسیون فرهنگی هم است و در مراحل دیگر هم قطعا در کمیسیون‌های مربوطه مجلس صحبت خواهد شد چراکه قدم‌های خوبی در این جهت برداشته شده و امیدواریم فیلم هایی که به این صورت سرمایه‌گذاری می‌شوند بیشتر به مردم معرفی شود و مردم در این بخش که به نوعی اقتصاد فرهنگ محسوب می‌شود قدم‌های بیشتری بردارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: اقتصاد فرهنگ یکی از حوزه‌هایی است که به خوبی می‌تواند مباحث اقتصادی را پوشش دهد و در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری با ارزش معنوی و مادی خواهد بود و سود خوبی در این زمینه به سرمایه‌گذاران این عرصه خواهد رسید. در واقع نقش موفقی هم در اقتصاد فرهنگ داشته در همه زمینه‌ها، از تئاتر و سینما گرفته تا عرصه‌های دیگر فرهنگی، موسیقی و ... موفقیت آمیز بوده است. امیدواریم این مراحل سریع‌تر در بورس طی شود و این شیوه جدید در ایران با موفقیت به اجرا گذاشته شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی مبارزه با پولشویی بررسی لایحه بودجه 98

دبیر کمیته مبارزه با پولشویی سازمان بورس گفت:

تهیۀ RFP سامانۀ جامع نظارتی مبارزه با پولشویی

مدیر امورسهام شرکت توسعه عمران اردبیل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دست‌و‌پنجه نرم کردن ثتوسا با زیان انباشته

ارسال نظر