بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های بورسی باید معافیت‌های مالیاتی را اعمال و نقدینگی بیشتری را جذب بورس کرد.
کد خبر : ۱۸۵۲۷۳

به گزارش بورس نیوز، محمود شکری با بیان اینکه برای تقویت شرکت‌های بورسی باید معافیت‌های مالیاتی را اعمال و نقدینگی بیشتری را جذب بورس کرد اما جذب نقدینگی‌های سرگردان به بورس راهکارهایی دارد، گفت: جذب نقدینگی به بورس مستلزم این است که دولت از قیمت‌گذاری‌های دستوری حذر کرده و از ورود نقدینگی به بازارهای کاذب دلالی جلوگیری کند.

جلوگیری از رونق بازارهای دلالی با هدایت نقدینگی به بورس

نماینده مردم تالش و رضوان‌شهر در خانه ملت با تاکید براینکه درحال حاضر میزان نقدینگی در کشور بالا است و این موضوع می‌تواند بازارهای موازی مالی را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: اگر مسئولان دولتی شرایطی را فراهم کنند که بخشی از نقدینگی‌های سرگردان به بورس سوق پیدا کند از رونق دوباره بازارهای دلالی ارز و مسکن جلوگیری می‌شود.

طبق برنامه ششم شرکت‌های دولتی و وابسته باید وارد بورس شوند

وی درخصوص اینکه چطور می‌توان نقدینگی‌های سرگردان را به بورس منتقل کرد، ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور تمام شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای دولتی باید وارد بورس شوند به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر این اتفاق بیافتد.

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه در نظر گرفتن تسهیلات و اعمال درست معافیت‌های مالیاتی موجب سوق دادن نقدینگی‌های سرگردان به سمت بورس می‌شود، اضافه کرد: بورس کاملا برای جذب حجم قابل قبولی از نقدینگی آماده است. نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور در حال جولان است و اگر سریع‌تر راهکاری برای سامان‌دهی آن در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

بورس به اولویت نخست اقتصاد کشور تبدیل شود

شکری یادآور شد: مشکلات بسیاری در زمینه خصوصی‌سازی، بانک‌ها، رکود تولید و نوسانات محسوس نرخ دلار، فاصله گرفتن از بازار آزاد و حرکت به سمت اقتصاد رانتی در کشور وجود دارند که بورس می‌تواند راهگشای آن باشد، با این حال باید مکانیزم بازار و بورس به اولویت نخست اقتصاد کشور تبدیل شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه ابزارهای بسیاری در بازار سرمایه ازجمله بازار سرمایه و بورس کالا وجود دارد که می‌تواند موجب جذب نقدینگی به سمت بازار بورس شود، اظهارکرد: اگر ابزارهای مالی مورد استفاده قرار گرفته شود هیجان بازار می‌خوابد و شاهد جذب نقدینگی در بازار خواهیم بود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس اداره حسابداری مدیریت بانک تجارت در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

توضیحات تکمیلی در خصوص بندهای حسابرس/ «وتجارت» در حال ارزش‌گذاری دارایی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

حرکت نقدینگی از معاملات سهام به اوراق با درآمد ثابت

رئیس هیات مدیره آما در گفت وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سرمایه 900 میلیارد تومانی نخستین شرکت بورسی

ارسال نظر