بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات در صنایع، گفت: گران بودن تولید داخلی و فرسوده بودن تجهیزات کارخانه‌ها از جمله مسائلی است که به بازنگری نیاز دارد.
کد خبر : ۱۸۵۳۴۴

به گزارش بورس نیوز، رامین نورقلی‌پور با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات در صنایع، گفت: گران بودن تولید داخلی و فرسوده بودن تجهیزات کارخانه‌ها از جمله مسائلی است که به بازنگری نیاز دارد چراکه با نوسازی در این حوزه می‌توان قیمت تمام شده نهایی تولید کالا را کاهش داد؛ اگرچه نوسازی واحدهای تولیدی کشور به اعتبار بالایی نیاز دارد اما راندمان تولید را افزایش می‌دهد.

نوسازی صنایع رقابت‌پذیر کردن تولید داخلی را به دنبال دارد

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در خانه ملت با اشاره به مشکلات تولید در کشور، افزود: نوسازی صنایع در کشور بخش مهمی از پروسه رقابت‌پذیر کردن تولید در داخل است.

وی با تاکید براینکه یکی از اهداف تحریم صنایع است، بیان کرد: اگرچه نوسازی و سرمایه‌گذاری در این حوزه چالش‌های بسیاری دارد اما می‌توان برای تحقق این مهم از ظرفیت کشورهای همسایه استفاده کرد.

بازدید کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از خط تولید کارخانه مس شهر بابک

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: بسیاری از صنایع کشور غیردولتی است به همین دلیل نمی‌توان به صورت مستقیم برای آنها برنامه‌ریزی کرد. دولت در 2 سال گذشته تسهیلات بسیاری برای رونق تولید و صنایع پیش‌بینی کرد که بخشی از این تسهیلات به منظور نوسازی این حوزه بود اما متاسفانه این اعتبارت تاثیر چندانی در نوسازی صنایع و ماشین‌آلات صنعتی و تولیدی نداشت.

نوسازی صنایع به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای نیاز دارد

وی با بیان اینکه نوسازی صنایع به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای نیاز دارد به راهکارهای لازم برای نوسازی در این حوزه اشاره و اظهار کرد: اگرچه پرداخت یارانه به عنوان تسهیلات پرداختی باری بر دوش دولت است اما در نوسازی تجهیزات صنعتی و تولیدی بسیار اثرگذار است.

ضرورت کاهش سود تسهیلات پرداختی به صنایع

وی با بیان اینکه یارانه صنایع کشور بسیار ناچیز است، خاطرنشان کرد: در گذشته این تسهیلات با سود 18 درصد پرداخت می‌شد و دولت تنها 5 درصد این سود را تحت عنوان یارانه به صنایع پرداخت می‌کرد در حالیکه بایستی تسهیلات با نرخ پایین تری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا بتوانند برای نوسازی تجهیزات خود به کار گیرند.

انتقال تکنولوژی در دوران تحریم راهکار مناسبی برای نوسازی صنایع

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتقال تکنولوژی در دوران تحریم راهکار مناسبی برای نوسازی صنایع است. کشورهایی که در گذشته در راستای انتقال تکنولوژی با ایران همکاری داشتند در حال حاضر تمایل کمتری به ادامه همکاری دارند اما در این شرایط نیز می‌توان تحریم‌ها را دور زد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر