بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:

کاهش ارزش پولی ملی و افزایش تورم داخلی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مطالعات علمی نشان داده هر ۱۰ درصدی که از ارزش پولی ملی کاسته شود، یک درصد به تورم داخلی افزوده می‌شود.
کد خبر : ۱۸۵۳۶۰

به گزارش بورس نیوز، محمدحسینی اظهار کرد: مطالعات علمی نشان داده هر ۱۰ درصدی که از ارزش پولی ملی کاسته شود، یک درصد به تورم داخلی افزوده می‌شود و موضوع دیگری که کاهش ارزش پول ملی به دنبال دارد، پایین آوردن توان قدرت خرید در مردم است.

وی تصریح کرد: تنها راه بهبود وضعیت اقتصادی حمایت از تولید و جلوگیری از افزایش قیمت و تورم است و دولت باید تلاش کند تا تورم را مهار کند .

حسینی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایجاد اشتغال در صنایع بزرگ با دشواری مواجه است که بایستی با توجه به ظرفیت های موجود با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم و به دنبال آن مهاجرت روستاییان به شهرها نیز کنترل شود .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای خروج از رکود و پایین آوردن تورم تمامی دستگاههای مرتبط باید هماهنگ و در راستای عملکرد یکدیگر عمل کنند و وزارت اقتصاد و دارایی، دولت و سیاست های پولی و بانکی باید هماهنگ باهم عمل کنند تا بتوان به نتیجه رسید.

حسینی افزود: لزوم اصلاح طرح بانکداری بر هیچ کس پوشیده نیست زیرا حوزه بانکی کشور باعث شرایط اقتصادی فعلی شده که نتوانسته کارکرد لازم را در کشور ایجاد کند وحجم بالای نقدینگی در حوزه بانکی، نرخ سودها و تسهیلات از مشکلات اصلی در حوزه بانکی است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
توسط وزارت امور اقتصاد و ‌دارایی صورت می‌گیرد؛

انتخاب سه پروژه برتر وزارت اقتصاد

رئیس‌ کل بانک مرکزی اظهار کرد:

آخرین وضعیت ذخایر ارزی ایران

ارسال نظر