بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران گفت:

تاثیر افزایش نرخ ارز بر روی قیمت کالا

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران گفت: از ابتدای سال جاری افزایش نرخ ارز و نوسان آن بر روند افزایش قیمت کالاها تاثیر گذاشت که همین مساله باعث افزایش قاچاق کالا شد.
کد خبر : ۱۸۵۳۶۱

به گزارش بورس نیوز، حسین درودیان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزایش نرخ ارز و نوسان آن بر روند افزایش قیمت کالاها تاثیر گذاشت که همین مساله باعث افزایش قاچاق کالا شد و در برخی کالاها از طریق مبادی رسمی بر تامین ارز مورد نیاز کشور صادرات وجود دارد که همین موضوع نیز بر روند افزایش قیمت‌ها تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر اینکه گرانفروشی نداریم بلکه شاهد گرانی و افزایش قیمت‌ها از مبدا تولیدی کالاها هستیم ، تصریح کرد: اصناف در نرخ‌گذاری کالاها دخیل نیستند و کالاها از مبدا تولید گران شده‌اند و واحد بازرسی و نظارت تنها ناظر بر قیمت کالاهاست.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۹۴ هزار و۳۳۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهر تهران صورت گرفته که از این تعداد ۳۹ هزار ۳۴۴ مورد برگه تخلف به ارزش ریالی ۶۶ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال صادر شده است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۳ هزار ۹۳۸ مورد شکایت مردمی از طریق سامانه ۱۲۴دریافت شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۰۵ فقره متخلف و ۱۱هزار و ۳۳ مورد آن فاقد تخلف بوده‌اند و تعداد کل شکایت دریافتی ۲۲ هزار ۲۸۷ مورد بوده که از این تعداد ۵۲۵ مورد به صورت حضوری و ۲۷ مورد به صورت کتبی واصل شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در اولین ماه زمستان صورت گرفت؛

23 هزار فقره شکایت مردمی در دی ماه از صنوف

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

بازار ارز کشور تحت در اشراف کامل بانک مرکزی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

نظارت وزارت صمت بر عملکرد کارخانه ها

ارسال نظر