بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
بر اساس آمار ۹ ماهه سال ۲۰۱۸؛

تولید "روی" از تقاضا بیشتر شد

میزان تولید معدنی و تولید فلز روی طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ روند روبه‌رشدی را طی کرده و درمجموع نسبت به میزان تولید طی همین مدت در سال ۲۰۱۷ افزایش داشته است. اما در همین زمان میزان تقاضا برای شمش روی کاهش یافت، هرچند همچنان میزان تقاضا بیش از عرضه بوده اما از رونق این محصول در بازارهای جهانی کاسته شده است.
کد خبر : ۱۸۵۳۷۱
به گزارش بورس نیوز، براساس اطلاعات گروه بین‌المللی سرب و روی (ILZSG)، میزان تقاضای ماهانه جهانی برای شمش روی در نهمین ماه از ابتدای سال ۲۰۱۸ به بیشترین رقم یعنی یک میلیون و ۱۵۵ هزار تن رسید. میزان تولید معدنی، تولید فلز و تقاضا برای شمش روی به تفکیک ماه از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا ماه سپتامبر نشان می دهد که میزان تقاضا برای شمش روی در ماه فوریه و مارس در کمترین میزان خود بود اما درمجموع شاهد کاهش قابل توجهی نبوده است.

همچنینمیزان تولید معدنی ماهیانه روی نیز در ماه سپتامبر بیشترین رقم از ابتدای این سال بود و همچنان باید افزود که افزایش تولید مانع از رونق هرچه بیشتر این بازار شده است.  

میزان تولید معدنی، تولید فلز و تقاضا برای شمش روی در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ نشان می دهد میزان تولید معدنی شمش روی در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ رشد داشته و از ۹ میلیون و ۳۰۳ هزار تن در سال ۲۰۱۷ با ۱.۲ درصد رشد به ۹ میلیون و ۴۱۵ تن در  سال ۲۰۱۸ رسید. میزان تولید فلز روی نیز در همین ۹ ماه نسبت به ۹ ماه سال ۲۰۱۷ رشد ۰.۶۴ درصدی داشت و به ۹ میلیون و ۷۹۰ تن رسید.

برخلاف رشد تولید معدنی و تولید فلز روی، میزان تقاضا برای روی طی ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۸ نسبت به همین مدت در سال ۲۰۱۷ کاهش ۰.۳ درصدی داشت. هرچند همچنان میزان تقاضا برای شمش روی بیش از تولید این فلز بوده اما افزایش تولید و کاهش تقاضا زمینه را برای از سکه افتادن بازار این محصول در بازارهای جهانی فراهم کرد. درمجموع با وجود افزایش تولید روی، ذخیره انبارهای بورس فلزات بزرگ دنیا از جمله بورس فلزات لندن در کمترین سطح خود پس از سال ۲۰۰۸ قرار دارد. همچنین پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه کمبود این فلز برای سال آتی بوده که همین امر مانع از کاهش طولانی مدت قیمت این فلز شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر