بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد:

راهکار بورس کالا در بهره‌گیری از منابع مالی در جهت تولید

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: سازوکار بورس کالا باعث شده تا منابع مالی بیشتری در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا این منابع در جهت افزایش و توسعه خطوط تولید قرار گیرد.
کد خبر : ۱۸۵۴۴۴
به گزارش بورس نیوز،  حمید رضا عظیمیان، درخصوص تاثیرات حذف سقف رقابت از معاملات فولاد بر بازار محصولات فولادی گفت: برداشته شدن سقف رقابت سبب شد فاصله قیمت مصرف کننده نهایی و تولیدکننده اصلی کاهش یابد.

ساز وکار بورس کالا برای شفافیت قیمت در بازار فولاد


مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان خاطرنشان کرد: حذف سقف قیمت از معاملات بورس کالا به نفع تولیدکننده شده و سبب می شود تولیدکنندگان بتوانند سرمایه گذاری بیشتری در افزایش تولید داشته باشند. این اقدام، سبب تقویت تولید شده و سازوکار بورس کالا از ابتدای راه اندازی علاوه بر حذف واسطه ها، این بوده است که تولیدکنندگان منابع مالی بیشتری در اختیار داشته باشند تا جهت افزایش و توسعه خطوط تولید خود استفاده نمایند.

مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان اینکه سیستم شفاف بورس برای کشف قیمت ها مناسب تر است اظهار داشت: در حال مذاکره و حصول توافق با وزارت صمت هستیم تا سازوکارها برای تولیدکننده و مصرف کننده راحت تر گردد.

براساس این سازوکار جدید شرکت های دارای پروانه بهره برداری و تولیدکنندگان در اولویت بیشتر قرار خواهند گرفت. بر همین اساس از ساز وکار بورس برای شفافیت قیمت بهره گرفته و تعیین سهمیه به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده می شود.

جابجایی در بازارهای هدف صادراتی فولاد مبارکه در دوران تحریم


عظیمیان در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص تاثیر تحریم ها بر روند صادرات فولاد مبارکه نیز به خبرنگار چیلان گفت: به جهت مسئله تحریم ها، صادرات فولاد مبارکه کمی با مشکل مواجه شده اما در تلاشیم تا این مسائل خللی در روند صادرات فولاد مبارکه ایجاد نکند. فولاد مبارکه برای سال جاری ۱۵ تا ۲۰ درصد از محصولات را به صادرات اختصاص خواهد داد که امیدواریم علی رغم مسائل تحریم، این اعداد محقق گردد. به عبارت دیگر فولاد مبارکه امیدوار است که تا پایان سال به صادرات ۱.۵ تا ۲ میلیون تن محصول دست یابد.

وی تاکید کرد: فولاد مبارکه در پی اعمال تحریم ها، جابجایی هایی در بازارهای هدف صادراتی داشت و مقاصد دیگری را جایگزین بازارهای اروپایی کرده است.

الزام فولاد مبارکه به استانداردهای داخلی و بین المللی تولید ورق


مدیرعامل فولاد مبارکه درباره الزامات کیفی و رعایت استانداردها توسط فولاد مبارکه نیز گفت: فولاد مبارکه چون خود را ملزم به رعایت استانداردهای داخلی و بین المللی می داند. الزام رعایت این استانداردها و کیفیت، فولاد مبارکه را قادر به تولید محصولات خاص نظیر ورق مورد نیاز خودروسازی و لوازم خانگی کرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر