بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
معاون وزیر نفت در امور پتروشییمی گفت:

تهیه پیش‌نویس عرضه اوراق مشارکت طرح‌های پتروشیمی

معاون وزیر نفت در امور پتروشییمی گفت:شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی در حال تهیه پیش‌نویس اولیه برای دریافت مصوبه دولت برای فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی است.
کد خبر : ۱۸۵۴۴۷

به گزارش بورس نیوز، بهزاد محمدی در آیین تجلیل از خدمات رضا نوروززاده، مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این‌که به این که بنده چهاردهمین مدیرعامل این شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستم، اظهار کرد: این سمت‌ها ماندگار نیستند و محل گذرند، اما آنچه مهم است اثر مثبت در اجرای مسئولیت و از آن مهم‌تر اخلاق حرفه‌ای در کار است.

وی با اشاره به این‌که در حکم مدیرعاملی‌اش از سوی وزیر نفت به جهش دوم صنعت پتروشیمی تأکید شده است، افزود: این جهش دوم باید به‌طور کامل تفسیر شود و نباید تنها به صورت شعارگونه باشد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان این‌که جهش دوم صنعت پتروشیمی قابلیت تعریف در چهار حوزه را دارد، ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم‌اکنون مانند گذشته سکان‌دار این صنعت نیست، اما می‌تواند محرکی بسیار خوب برای توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی باشد.

محمدی نخستین گام جهش دوم صنعت پتروشیمی کشور را تهیه نقشه راه این صنعت دانست و تصریح کرد: نقش شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبردی است و می‌تواند نقش جدید این شرکت را پس از واگذاری پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی در صنعت به خوبی نشان دهد.

بازآفرینی جایگاه توسعه‌ای شرکت ملی صنایع پتروشیمی

وی بازتعریف و بازآفرینی جایگاه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور را دومین گام برای جهش دوم این صنعت عنوان و اظهار کرد: به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌کاره و در دست اجرای پتروشیمی است که باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: در سومین گام، ما در این شرکت وظیفه داریم راه را برای تکمیل و انجام طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی باز کنیم.

محمدی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی در حال تهیه پیش‌نویس اولیه برای دریافت مصوبه دولت برای فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی است.

وی ادامه داد: نشست‌های مختلفی در این باره در وزارت نفت انجام شده و در حال رسیدن به جمع‌بندی هستیم.

معاون وزیر نفت، چهارمین گام از جهش دوم صنعت پتروشیمی را افزایش انرژی سازمانی و شوق سازمانی در مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برشمرد و افزود: سطح انرژی سازمان باید رشد کند و نگاه‌ها مانند هلدینگ‌های پتروشیمی، عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر شود که این مهم با افزایش روابط دوطرفه میان مدیریت و همکاران شرکت محقق می‌شود.

گردش مالی ۷۶ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی برای کشور

محمدی با اشاره به این‌که صنعت پتروشیمی ایران اولویت اقتصاد کشور است، تصریح کرد: حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۹۵ است که نسبت به فرآورده‌های نفتی، خودرو و صنایع دیگر رتبه نخست را در بحث توسعه اقتصادی کشور دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ۶۴ میلیون تن ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی در سال ۹۶ اشاره و اظهار کرد: از این میزان ظرفیت، ۵۳,۶ میلیون تن به تولید رسید که معادل ۸۴ درصد عملکرد تولید این صنعت در سال ۹۶ بوده است.

وی ادامه داد: از ۵۳,۶ میلیون تن محصول پتروشیمی تولید شده، ۳۰.۷ میلیون تن محصول قابل فروش به بورس و صادرات بوده است که مابقی نیز به صورت بین مجتمعی و درون مجتمعی مصرف شده است.

به گفته معاون وزیر نفت، پارسال ۲۲,۴ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر شد که از این میزان ۱۲ میلیارد دلار ارز وارد کشور شده است. ۸.۳ میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۵ میلیارد دلار نیز در بازار داخلی به فروش رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح پتروشیمی متانول کاوه با ۹۹,۶ درصد پیشرفت در مرحله راه‌اندازی است.

احداث واحدهای پتروشیمی متناسب با نیاز بازار

وی با اشاره به این‌که با تکمیل طرح‎‌های نیمه‌کاره پتروشیمی، در پایان سال ۱۴۰۰ تولید ۵۳,۶ میلیون تنی در سال ۹۶ به ۸۰ میلیون تن خواهد رسید، تصریح کرد: در صورت تحقق این هدف، بیش از ۲۴ میلیارد دلار از فروش این مقدار تولید کسب خواهد شد.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به اهمیت آینده‌نگری در ایجاد واحدهای پتروشیمی تأکید کرد و گفت: در احداث واحدها باید برنامه‌ریزی دقیق براساس نیاز بازار و متناسب با وضع دنیا انجام شود.

محمدی در پایان با اشاره به اهمیت پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی گفت: شرکت‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی باور داشته باشند که آنچه در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی رخ می‌دهد، می‌تواند به صنعت پتروشیمی کمک کند و مولد باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد:

آغاز عملیات ساخت یک پتروپالایشگاه در جاسک

در شرایط رکود اقتصادی؛

کسری بودجه شدید در اقتصاد سال 98

کارشناس بانک آربی سی مطرح کرد:

افت قیمت نفت و رکود سال 2019

ارسال نظر