بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
رویترز اعلام کرد:

افزایش ۱.۱ درصدی قیمت نفت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت، معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۴۲ سنت رسید.
کد خبر : ۱۸۵۴۵۶
به گزارش بورس نیوز، به دنبال بروز نشانه هایی مبنی بر اینکه افت اخیر قیمت ها ممکن است موجب کاهش عرضه نفت آمریکا شود، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت، هرچند که نگرانی ها از وضعیت نامناسب رشد اقتصاد جهانی همچنان بر بازار سایه افکنده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۶۰ سنت، معادل ۱.۱ درصد افزایش به ۵۴ دلار و ۴۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت امروز تا رقم ۵۴ دلار و ۶۶ سنت بالا رفت.قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۳۷ سنت، معادل ۰.۸ درصد افزایش به ۴۵ دلار و ۹۶ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت تا ۴۶ دلار و ۲۴ سنت بالا رفته بود.

قیمت ها پس از افت شدید هفته گذشته اندکی ترمیم شده است. قیمت نفت برنت طی هفته گذشته ۱۱ درصد کاهش داشت و روز جمعه به پایین ترین رقم از سپتامبر ۲۰۱۷ رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم هفته گذشته ۱۱ درصد افت کرد و بدترین عملکرد هفتگی از ژانویه ۲۰۱۶ را پشت سر گذاشت.

قیمت هر دو شاخص نفتی نسبت به بالاترین رقم های ثبت شده در اوایل ماه اکتبر بیش از ۳۵ درصد کاهش داشته است. افت قیمت ها موجب شده تا تولید کنندگان نفت شیل در آمریکا طرح های حفاری خود برای سال آینده را محدود کنند.

شتاب گرفتن صنعت تولید نفت شیل در آمریکا موجب شده تا این کشور با پیشی گرفتن از عربستان و روسیه به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل شود. صنعت شیل در حال اجرای درخواست های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش استقلال این کشور در حوزه انرژی است.

کیم کوانگ رائه، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، به نظر نمی رسد که قیمت نفت در کوتاه مدت بیش از این کاهش یابد، زیرا ترامپ نمی خواهد شاهد سقوط بیشتر قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت و لطمه دیدن صنعت شیل آمریکا باشد.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر