بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
در شرایط سقوط قیمت نفت برنت به پایین‎ترین قیمت؛

سران نفتی روسیه به ریزش قیمت نفت بی‌اعتنا شدند

مقامات روسیه و مدیران بزرگترین شرکت‌های نفتی این کشور در شرایطی که نفت برنت به پایین‌ترین رکورد ۱۶ ماه گذشته سقوط کرد، افت قیمت نفت را کم اهمیت شمردند.
کد خبر : ۱۸۵۶۴۱
به گزارش بورس نیوز، آنتون سیلوآنوف، معاون اول نخست وزیر روسیه پیش از دیدار میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با مدیران بازرگانی این کشور گفت: کاهش قیمت نفت ما را چندان تحت فشار نخواهد گذاشت زیر بودجه ما بر مبنای قیمت ۴۲ دلار هر بشکه نفت است.

وی گفت: قیمت نفت ممکن است به مدت شش ماه یا یک سال در محدوده ۴۰ تا ۵۰ دلار بماند زیرا روند رشد تولیدکنندگان آمریکایی ادامه خواهد یافت اما تصور نمی کنیم این روند خیلی طول بکشد. با وجود این روسیه ذخایر مالی فراوانی دارد.

نفت در پی نگرانی‌های سرمایه گذاران نسبت به اشباع عرضه و کندی اقتصاد جهانی، ۴۰ درصد از اوایل اکتبر تاکنون کاهش پیدا کرده است و با وجود این که اوپک و متحدانش شامل روسیه در نشست ماه میلادی جاری خود موافقت کردند از ژانویه تولیدشان را به مدت شش ماه ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند، سرمایه گذاران نگران هستند که با توجه به پیش بینی رشد عرضه آمریکا، این میزان کاهش تولید برای تقویت قیمتها کافی نخواهد بود.

ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روس‌نفت که بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه است، اظهار کرد: قیمت نفت باید با توافق اوپک پلاس تثبیت می شد اما این اتفاق هنوز نیافتاده است. وی علت این اتفاق را به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا نسبت داد که سفته بازان را ناچار کرد قراردادهایشان را بفروشند و در نتیجه قیمتها پایین‌تر رفت.

واگیت الکپروف، رییس لوک اویل که دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه است نیز پیش‌بینی کرد قیمت نفت سال آینده به کمک توافق اوپک پلاس، در حدود ۶۰ دلار تثبیت خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفته است هنوز زود است کارآمدی توافق اوپک پلاس را ارزیابی کنیم و این پیمان به تدریج روی قیمتها تاثیر خود را خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، الویرا نابیولینا، رییس بانک مرکزی روسیه اظهار کرده است بانک مرکزی به دلیل رشد سریع تولید در آمریکای شمالی چشم انداز قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ را از ۶۳ به ۵۵ دلار در هر بشکه بازبینی کرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر