بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

رُخ پنهان ارز در بورس/ تک‌ سهم‌ها فراگیر نیستند

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار از حیث تمرکز بازار بر روی تک سهم‌ها جایگاه خاص خود را داشته و یک روند را سپری می‌کند و تنها یک گروه خاص می‌تواند روی تک سهم‌ها کار کند.
کد خبر : ۱۸۵۶۶۱
علی اصغر خبیری مدیرعامل کارگزاری ایساتیس پویا در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز گفت: هفته گذشته، بازار روند اصلاحی را پیش گرفته بود اما در هفته جاری، بورس جامع سبز را بر تن کرده که نتیجه آن افزایش فشار عرضه بود؛ طبق پیش‌بینی‌ها بازار بر مدار 158 و 159 هزار واحد خواهد ماند چراکه نه تنها در نرخ‌های جهانی تغییری به وجود نیامده اوضاع داخلی اقتصاد نیز بدون تغییر مانده است.. 

کارشناس بازارسرمایه افزود: بازار می‌تواند تا روز دوشنبه روند عادی خود را ادامه دهد اما قرار نیست شاخص با رشد نجومی همراه شود و بیشترین تاثیر مثبت در دو قسمت نمادهای خودرویی و پتروشیمی‌ها که گروه‌های پیشرو بازار را تشکیل می‌دهند، دیده خواهد شد.

وی درباره تمرکز بازار بر روی تک سهم ها نیز گفت: بازار از این حیث جایگاه خاص خود را داشته و یک روند را سپری می‌کند و تنها یک گروه خاص می‌تواند روی تک سهم‌ها کار کند چراکه به نظر می‌رسد برخی گروه‌ها از این شمول خارج شده‌اند.

خبیری با بیان اینکه قیمت جهانی نفت در بازار‌سرمایه موثر خواهد بود، افزود: قیمت نفت به دلیل تاثیرگذاری آن در نرخ پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، سرب، روی و مس تاثیرات زیادی را برای بازار‌سرمایه به‌همراه خواهد داشت؛ «شپلی» یکی از تک سهم‌هایی بود که در هفته گذشته با رشد مناسبی همراه بود اما رشد آن متوقف شده است.

وی بلاتکلیفی بازار ارز را دومین عامل موثر در افت شاخص بازار دانست و افزود: در زمینه نرخ ارز نگرانی‌هایی بین مردم وجود داشته که هنوز این بازار رخ جدید خود را به سرمایه نشان نداده است.

وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد با توجه به بسته شدن نمادها، تک سهم‌ها تاثیر زیادی نداشته باشند، لذا بهتر است تا جای ممکن تمرکز بر پتروشیمی‌ها و خودرویی‌ها باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر