بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

وام ازدواج 30 میلیونی در بودجه سال 98

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیشنهاد شده که با توجه به نرخ تورم و گرانی که در کشور رخ داده وام ازدواج برای هر یک از زوج ها به 30 میلیون تومان افزایش یابد.
کد خبر : ۱۸۵۷۴۰

به گزارش بورس نیوز، رحیم زارع با اشاره به اینکه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج ها در لایحه بودجه سال ١٣٩٨، 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهاد شده که با توجه به نرخ تورم و گرانی که در کشور رخ داده وام ازدواج برای هر یک از زوج ها به 30 میلیون تومان افزایش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی در سال جاری حداقل 2 برابر افزایش یافته است، افزود: اگر نمایندگان همراهی کرده و به این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس رای دهند، وام ازدواج برای زوجین به 60 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

منابع قرض‌الحسنه بیش از 100 هزار میلیارد تومان است

وی ادامه داد: محل پرداخت این وام از منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز و منابع قرض‌الحسنه جاری در نظر گرفته شده که در حال حاضر این منبع بیش از 100 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکل اصلی جوانان در حال حاضر موضوع ازدواج و هزینه های سرسام آور زندگی است، بیان کرد:امیدوارم با تصویب این مبلغ از محل سپرده های قرض‌الحسنه و جاری بتوان بخشی از مشکلات و موانع جوانان برای ازدواج را رفع کرد.

بازپرداخت وام ازدواج 5 ساله و با سود 4 درصد در نظر گرفته می‌شود

وی افزود: بازپرداخت وام ازدواج 5 ساله و با سود 4 درصد در نظر گرفته می‌شود که بانک ها باید تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش نرخ تورم در کشور، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نوسان قیمت ارز و تاثیر آن در بهای تمام شده لوازم خانگی، تورم،‌ مسکن و همانند آن ارزش وام ازدواج کاهش یافته و منطبق با شرایط روز کشور نیست.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

افزایش بیش از 150درصدی وام ازدواج توسط مجلس

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت:

کمبود لوازم خانگی در کشور وجود ندارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مبلغ وام ازدواج کاهش نخواهد یافت

ارسال نظر