بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: رکود در ساخت‌وساز توازن عرضه و تقاضا در بازار سیمان را از بین برد.
کد خبر : ۱۸۵۷۴۲

به گزارش بورس نیوز، احمدبیگدلی با اشاره به مشکلات کارخانه‌های سیمان، گفت: کارخانه سیمان خدابنده 2 سال پیش به دلیل بدهی بیش از 25 میلیارد تومان با وجود 300 نیرو در حال ورشکستگی بود اما با ورود وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات موجود با تغییر مدیریت تا حدودی برطرف شد.

رکود در ساخت‌وساز توازن عرضه و تقاضا در بازار سیمان را از بین برده است

نماینده مردم خدابنده در خانه ملت با بیان اینکه در ماه‌های اخیر رکورد ساخت‌وساز و عدم هماهنگی‌ها باعث ایجاد مشکلات جدیدی در کارخانه‌های سیمان شده است، افزود: رکود در ساخت‌وساز توازن عرضه و تقاضا در بازار سیمان را از بین برد. در حال حاضر کارخانه‌های تولید سیمان توان تولید بیشتری دارند چراکه مواد اولیه از داخل کشور تامین می‌شود اما از آنجایی متقاضی برای این کالا در بازار وجود ندارد و صادرات کاهش پیدا کرده است عرضه بر تقاضا پیشی گرفته است.

سوداگران از طریق ایجاد انحصار قیمت سیمان را در بازار تعیین می‌کنند

وی با اشاره به نقش دلالان در بازارسیمان، بیان کرد: در تمامی بازارها سوداگران به دنبال کسب سود از طریق ایجاد انحصار هستند به همین دلیل تلاش می‌کنند تا با خرید همه محصولات کارخانه‌های سیمان قیمت را تعیین کنند؛ کارخانه سیمان خدابنده فروش خود را به تعداد خاصی خریدار منحصر نکرده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در صورتی که در بازار رقابت عادلانه وجود داشته باشد تولیدکنندگان برای جذب مشتری بیشتر در قیمت، کیفیت و ارائه خدمات با یکدیگر رقابت می‌کنند اما زمانی که این محصولات تنها در دست عده خاصی باشد سوداگران در مورد تمامی موارد تصمیم‌گیری می‌کنند، اظهار کرد: ضعف مدیریت باعث ورود سوداگران به کارخانه‌های سیمان می‌شود. نمی‌توان نبود نقدینگی را عامل این موضوع دانست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه در سال گذشته بدهی و درآمد و هزینه‌های کارخانه سیمان خدابنده با یکدیگر برابر شده بود اما این روزها به دلیل مشکلات ایجاد شده و نبود خریدار به ناچار کارگران به مرخصی اجباری فرستاده‌ شده‌اند.

فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که مواد اولیه کارخانه‌های سیمان از داخل تامین می‌شود نوسانات ارزی بر عملکردشان تاثیر چندانی نداشته است فقط در مواردی که نیاز به نوسازی است کارخانه‌ها ناچار به واردات برخی تجهیرات می‌شوند.

بیگدلی با اشاره به نقش دولت در بهبود شرایط کارخانه‌های سیمان، عنوان کرد: اگرچه 12 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی مناطق محروم در نظر گرفته شد تاکنون 6 هزار میلیارد آن تخصیص پیدا کرده اما متاسفانه انتظاری که برای ایجاد اشتغال وجود داشت با این اعتبار محقق نشد.

نوسازی بافت‌های فرسوده؛ ایجاد اشتغال و رونق فعالیت کارخانه‌های سیمان

عضو فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان با اعطای وام 100 میلیونی زمینه ساخت‌وساز را فراهم کرد، ادامه داد: می‌توان با اعتباری که برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم در نظر گرفته شده می‌توان نوسازی بافت‌های فرسوده شهرها را انجام داد تا وضعیت اشتغالزایی، نوسازی بافت‌ها و... بهبود پیدا کند. هر آپارتمانی که ساخته می‌شود 45 شغل به صورت مسقیم ایجاد می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تا پایان سال جاری پیش بینی شد؛

افزایش صادرات «سفانو»

در صورت مالی میان دوره ای مشخص شد؛

کسب سود خالص «حسینا»

در سال جاری انجام شد؛

تحقق سود انباشته «درازک»

ارسال نظر