بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی خبر داد:

آخرین تحولات بازار مرغ

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی می‌گوید: قیمت هر کیلو مرغ گوشتی برای مصرف‌کننده نهایی حدود 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان است. در نظر داریم با افزایش جوجه‌ریزی کمبود این کالای اساسی را در بازار جبران کنیم.
کد خبر : ۱۸۵۸۳۱
به گزارش بورس نیوز، قیمت مرغ در هفته‌های اخیر در حالی روند افزایشی را به خود گرفته که تولیدکنندگان این حوزه از افزایش جوجه‎ریزی در مرغداری‌ها خبر می‌دهند. البته اختلاف نظر میان فعالان بازار و تولیدکنندگان این حوزه باعث بر هم خوردن نظام قیمت‌گذاری این کالا شده است. از یک طرف فعالان بازار قیمت هر کیلو مرغ را برای مصرف‌کننده بین 14 هزار تا 15 هزار تومان عنوان می‌کنند و از طرف دیگر تولیدکنندگان نیز معتقدند قیمت نهایی یک کیلو مرغ برای مصرف‌کننده نهایتا 11 هزار و 500 تومان است.

در همین زمینه رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی به قیمت مرغ تا پایان هفته جاری اشاره کرد و گفت: قیمت هر کیلو مرغ گوشتی برای مصرف‌کننده نهایی حدود 11 هزار تا 11 هزار و 500 تومان است. در این بازه زمانی عدم تعادل میان عرضه و تقاضا باعث نوسان قیمتی این کالای مصرفی شده که در نظر داریم با افزایش جوجه‌ریزی کمبود این کالای اساسی را در بازار جبران کنیم.

محمد یوسفی افزود: مردم نسبت به کمبود مرغ گوشتی نگران نباشند، چرا که شرکت پشتیبانی امور دام روزانه ٥٠٠ تا ٦٠٠ تن مرغ در کشور را توزیع و افراد می‌توانند این کالای مصرفی را از شعب توزیع گوشت منجمد با قیمت ارزان‌تری خریداری کنند.

او درباره این پرسش که آیا قیمت مرغ‌های گوشتی 14 هزار تا 15 هزار تومانی کاهش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: این نرخی است که برخی واحدهای صنفی برای مرغ‌های گوشتی تعیین کرده‌اند، در حالی که به باور ما درج این نوع قیمت‌ها برای مرغ واقعی نیست. معتقدیم قیمت واقعی مرغ برای مصرف‌کنندگان 11 هزار تومان است که با عرضه بیشتر این کالا، قیمت‌های غیرواقعی شکسته خواهد شد.

افزایش قیمت خوراک دام و هزینه‌های نگهداری مرغ عمده‌ترین دلایلی است که مرغداران به کاهش تولید این کالا اقدام کرده‌اند. حال باید دید با افزایش جوجه‌ریزی قیمت این کالا در بازار چند درصد کاهش خواهد یافت؟
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس مطرح کرد:

جبران هزینه‌های تولید مرغداران با افزایش قیمت مرغ

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:

جداسازی زندگی و مایحتاج مردم از نوسانات ارز

معاون وزیر جهاد کشاوری:

مرغ ارزان می‌شود

​مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات ایران:

خدمات کارگزاری در شعب بانک صادرات ارائه می‌شود

ارسال نظر