بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن به عنوان یکی از بازارهای جذاب برای فعالیت سوداگران شناخته می‌شود و آن‌ها به راحتی سرمایه خود را به این بخش منتقل کرده و به اقدامات سوداگرایانه دست می‌زنند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش قیمت مسکن ندارد.
کد خبر : ۱۸۵۸۵۷

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی با اشاره به موضوعات مطرح شده در رسانه‌ها درباره توقف طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن در کمیسیون‌های اقتصادی و عمران مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی بوده و کمیته مربوطه نشست‌هایی را برای رسیدگی به آن برگزار کرده است.

مخالفت کمیسیون عمران مجلس با کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: در کمیسیون عمران مجلس نیز نشست‌هایی برای بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن برگزار شد و در نهایت اعضای کمیسیون با کلیات آن به عنوان کمیسیون فرعی مخالفت کردند.

وی با بیان اینکه من موافق اعمال سیاست‌های مالیاتی بر حوزه مسکن هستم، گفت: اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه مسکن می‌تواند از دلال بازی و سوداگری در این حوزه جلوگیری کند.

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار مسکن به عنوان یکی از بازارهای جذاب برای فعالیت سوداگران شناخته می‌شود و آن‌ها به راحتی سرمایه خود را به این بخش منتقل کرده و به اقدامات سوداگرایانه دست می‌زنند که این مسئله نتیجه ای جزء افزایش قیمت مسکن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مخالفان طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن معتقد بودند که با اجرای این قانون، قیمت مسکن افزایش خواهد داشت و این مسئله خود به افزایش تلاطمات بازار دامن می‌زند، همچنین مخالفان تأکید می‌کردند با اجرای سیاست‌های مالیاتی در حوزه مسکن، سرمایه‌های متمرکز در این حوزه به بازارهای دیگر مانند بازار سکه و طلا منتقل شده و این مسئله موجب تلاطم در آن بازارها می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من استدلال مخالفان ناقض این دغدغه نیست که در شرایط کنونی اعمال سیاست‌های نظارتی و مالیاتی بر حوزه مسکن ضروری است، از این رو می‌توان در گام نخست، قانون مالیات بر عایدی سرمایه را در حوزه مسکن اجرایی کرد و سپس در بازارهای دیگر نیز عملیاتی شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر