بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
رئیس بخش مالی گروه صنعتی سدید در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش هزینه‌های مالی عامل زیان/ تسهیلات شرکت به حالت تعلیق درآمد

افزایش زیان مالی شرکت در 3 ماهه منتهی به 1397/12/29 به دلیل افزایش هزینه‌های مالی به تبع استمهال تسهیلات در سال گذشته ایجاد شده است.
کد خبر : ۱۸۵۸۸۴

افزایش هزینه های مالی عامل زیان «وسدید»

به گزارش بورس نیوز،گروه صنعتي سديد در دوره 3 ماهه منتهی به 31/3/97 (حسابرسی نشده) به ازای هر سهم 545 ریال زیان شناسایی کرده که می توان گفت نسبت به مدت مشابه سال قبل 14درصد افزایش زیان را تجربه است.

همچنین براساس عملکرد 3 ماهه برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۱۲/۲۹ نیز این شرکت مبلغ 109،098 میلیون ریال زیان خالص شناسایی شناسایی کرده است.

در این خصوص علیرضا فرجی رئیس بخش مالی گروه صنعتی سدید در گفت‌و‌گو با بورس نیوز با بیان اینکه هزینه‌های مالی شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: بخشی از تسهیلات شرکت در سال گذشته استمهال شده و به‌عنوان پیش پرداخت هزینه‌های آتی محسوب می‌شد که در دوره فعلی تبدیل به هزینه مالی شده است.

وی تاکید کرد: افزایش زیان مالی شرکت به دلیل افزایش هزینه‌های مالی به تبع استمهال تسهیلات ایجاد شده است.

فرجی با اشاره به نقش تحریم‌ها در زیان‌آوری شرکت، تصریح کرد: «وسدید» با حدود 3000 نفر پرسنل در زمینه ساخت دکل‌های دریایی، توربین‌های بادی و لوله‌های نفت و گاز فعالیت می‌کند بنابراین مشتریان این شرکت ارگان‌های دولتی هستند به همین دلیل این شرکت نیز با مشکلات ناشی از تحریم نیز درست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت خرید مواد اولیه در واردات آن با محدودیت‌هایی در زمینه پرداخت پول به دیگر کشورها مواجه خواهیم بود، ادامه داد: در صورت انجام معاملات در سامانه نیما باید حدود 5ماه در صف انتظار برای تخصیص ارز باشیم بنابراین مجبور به استفاده از ارز بازار آزاد خواهیم بود که این امر افزایش میزان بهای تمام شده محصولات را به همراه دارد.

رییس بخش مالی گروه صنعتی سدید با تاکید براینکه در زمینه فروش محصولات نیز با دولت در تعامل خواهیم بود، افزود: در این زمینه با مشکلاتی چون عدم تخصیص بودجه و نقدینگی مواجه هستیم.

فرجی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های زیرمجموعه سدید بومی‌سازی انجام داده اند، خاطرنشان کرد: شرکت صبانیرو به‌عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه سدید که بومی‌سازی نیز انجام داده در زمینه تامین مواد موردنیاز برای ساخت توربین‌های بادی با محدودیت‌های ناشی از تحریم مواجه خواهد بود.

وی با تاکید براینکه زیان گروه صنعتی سدید به دلیل افزایش هزینه‌های برگرفته از استمهال تسهیلات ایجاد شده است، افزود: به دلیل وجود مشکلاتی در زمینه فروش محصولات شرکت و عدم پرداخت مطالبات توسط دولت، تسهیلات این شرکت نیز معوق می‌شود که به تبع آن اقساط بانکی پرداخت نشده و ضمانت بانکی نیز صادر نمی‌شود که این امر در میزان سود و زیان شرکت موثر خواهد بود.

رییس بخش مالی گروه صنعتی سدید در پاسخ به این سوال که آیا روند زیان‌آوری شرکت تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: در گزارش عملکرد 6ماهه درآمد شرکت‌های زیرمجموعه در نظرگرفته نمی‌شود و به دلیل عدم برگزاری مجمع توسط این شرکت‌ها سودی نیز بین سهامداران تقسیم نشده اما در صورت تقسیم سود در شرکت‌های زیرمجموعه قادر به شناسایی درآمد شرکت مادر خواهیم بود.

فرجی خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سال اثر درآمدی 90 درصد شرکت‌های سرمایه‌گذاری به دلیل عدم شناسایی سود کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر