بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
میزان تولید معادن مس شرکت‌های جهان، طی ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲.۸ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۱۸۵۸۹۳
به گزارش بورس نیوز، از این میزان، ۸ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۱۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۵۵۴ هزار و ۲۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۲۰۰ تن «اروپا» و ۷۹۰ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

براساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، تولیدکنندگان معادن مس جهان از ابتدای ماه ژوئن تا پایان سپتامبر ۲۰۱۸، حدود ۱۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۰۰ تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار تن بود.

تولیدکنندگان جهانی مس طی ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۱۷ میلیون و ۶۰۱ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۱۱ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۱ درصدی است.در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۸میلیون و ۳۱۳ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۸ میلیون و ۷۳ هزار تن)، حاکی از رشد ۱.۳ درصدی است.

قیمت جهانی مس طی ماه‌های اخیر با کاهش مواجه شده، به‌طوری که قیمت این فلز از حدود ۶۸۸۰ دلار در تن در ماه آوریل به حدود ۶۰۲۱ دلار در تن طی ماه جاری میلادی (دسامبر) رسیده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با عرضه بیش از ۱۱۴ هزار تن محصول رقم می‌خورد؛

بورس کالا، میزبان انواع محصولات فولادی

وداع کالاها با سال ۲۰۱۸؛

شاخص کالای بلومبرگ سقوط کرد

با عرضه آهن اسفنجی، آلومینیوم، روی و مس رقم می‌خورد؛

عرضه انواع محصولات صنعتی و معدنی در بورس کالا

ارسال نظر