بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
بر اساس بخشنامه معاون فنی و امور گمرکی گمرک صورت می‌گیرد؛

مجاز شدن واردات مواد اولیه به مناطق آزاد بدون ثبت سفارش

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران اعلام کرد: واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد بدون ثبت سفارش مجاز شد.
کد خبر : ۱۸۵۹۰۴
به گزارش بورس نیوز، مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی اعلام کرد: واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد بدون ثبت سفارش مجاز شد.
 
در این بخشنامه فهرستی از فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌ای که ورود آن‌ها به مناطق آزاد تجاری صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد را به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد:
 
به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجاز است.
 
این بخشنامه شامل گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و تمامی مناطق ویژه اقتصادی می‌شود.
 
متن کامل بخشنامه مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران خطاب به گمرکات کشور بدین شرح است:
 

به پیوست تصویر مصوبه شماره ۱۱۸۸۷۵‏/ت ۵۶۰۲۸ ه. مورخ ۱۱‏/۰۹‏/۹۷ هیأت محترم وزیران درخصوص تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور و واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری ‏- صنعتی و ویژه اقتصادی و نامه شماره ۲۵۷۴۳۷‏/۶۰ مورخ ۵‏/۱۰‏/۹۷ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت متضمن فهرست ۳۲۴۳ ردیف تعرفه‌هایی که ورود آن‌ها به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی نیازی به ارائه ثبت سفارش ندارد ارسال و اعلام می‌دارد براساس مفاد بند یک مصوبه صدرالاشاره: "به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجاز است. " خواهشمند است دستور فرمایید با رعایت کامل مقررات بررسی و اقدام نمایند. بدیهی است ورود کالا‌های فهرست مزبور به سرزمین اصلی از مناطق یادشده مستلزم رعایت کامل مقررات مربوطه است.

ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران همچنین از اقدام اورژانسی گمرک برای تعیین تکلیف کالا‌های انباشته شده در بنادر خبر داد و اعلام کرد: تیم فنى دفاتر ستادى گمرک به سرپرستی اینجانب از شنبه در بندر شهید رجایی مستقر می‌شود.

وی افزود: من به همراه مدیران و معاونین دفاتر ستادى از شنبه هفته آینده در گمرک شهید رجایى حضور یافته و مشکلات و مسائل گمرک مذکور را مورد بررسى قرار خواهیم داد.

ارونقی گفت: انتظار داریم صاحبان کالا و مراجعین هرگونه مشکلى در روند انجام تشریفات کالاهاى خود در تمامى رویه هاى گمرکى دارند به اینجانب منعکس یا در گمرک مذکور حضور داشته باشند تا به این مشکلات رسیدگى و در صورت امکان نسبت به رفع مشکل و در غیر اینصورت نسبت به پیگیرى آن‌ها از مراجع ذیربط اقدام شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی تشدید مبارزه با احتکار

بورس‌نیوز افت تراز تجاری را با تحلیلگر بازار ارز و فعال اقتصادی بررسی کرد؛

افت صادرات غیرمنتظره نبود/ بخشنامه‌ها زهر خود را ریخت

ارسال نظر