بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
مدیر مالی شرکت نورد و قطعات فولادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بهره‌برداری از طرح توسعه ریخته‌گری پیوسته بیلت تا پایان سال / «فنورد» درصدد فروش ماشین آلات مازاد

چندان به تحقق فروش ماشین آلات مازاد در سال جاری خوشبین نیستم؛ ولی تحقق فروش ماشین آلات احتمالا اثر با اهمیتی بر سودآوری «فنورد» خواهد داشت.
کد خبر : ۱۸۵۹۴۳
بهره‌برداری از طرح توسعه ریخته‌گری پیوسته بیلت تا پایان سال / «فنورد» درصدد فروش ماشین آلات مازاد
به گزارش بورس‌نیوز، با توجه به برقراری آرامش نسبی در سوریه عملیات بازسازی مناطق ویران شده به زودی آغاز خواهد شد. 
گفته می شود توافق نامه راهبری همکاری بلندمدت بین ایران و سوریه برای بازسازی به صورت پاراف تهیه شده و احتمالا پیمانکاران ایرانی در این عملیات مشارکت خواهد داشت.
با در نظر گرفتن حجم خرابی ها در سوریه و نیاز این کشور به ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان و مدرسه و غیره ، این موضوع می‌تواند وضعیت صنایع تولیدکننده مصالح ساختمانی را بهبود بخشد.

صادق شهرستانی مدیر مالی شرکت نورد و قطعات فولادی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: بدون شک اگر در بازسازی سوریه سهمی داشته باشیم، سوریه می تواند بازار مناسبی برای مصالح ساختمانی از جمله انواع فولاد ساختمانی باشد. ولی به هر حال رقبایی همچون ترکیه و امارات و... هم به دنبال سهمی از بازار سوریه هستند و باید دید تا چه حد می توان از این بازار بهره برد. 

این فعال صنعت فولاد ضمن تاکید بر بی ثباتی قیمت محصولات فولادی در بازار داخل، گفت: قیمت محصولات فولادی به شدت در نوسان است و مرتبا قیمت ها تغییر می کند. همچنین در یک ماه اخیر شاهد افت قیمت شدیدی هم بوده ایم. بی ثباتی بزرگترین چالش این روزهای صنعت فولاد محسوب می شود و امیدواریم تدبیری اندیشیده شود تا تولیدکنندگان در فضای شفاف تر و آرام تری فعالیت کنند.

شهرستانی در رابطه با وضعیت داخلی شرکت و برنامه های آتی «فنورد» اظهار داشت: طرح توسعه ذوب ۴ که از ابتدای سال ۹۶ به بهره برداری رسیده و اینک در مدار تولید است. طرح توسعه ریخته گری پیوسته بیلت هم در دست اجرا است و که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. با بهره برداری از این طرح امکان تولید بیلت ۱۵۰ در ۱۵۰ میلیمتر به طول ۱۲ متر با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن در سال فراهم شده و سبد محصولات شرکت متنوع تر خواهد شد. البته تولید این نوع بیلت بستگی به تقاضای بازار خواهد داشت.
طرح توسعه نورد عریض هم به دلیل عدم توجیه اقتصادی مدتی است از دستور کار خارج شده و مترصد فروش ماشین آلاتی هستیم که برای اجرای این طرح در سنوات قبل خریداری شده بود. البته شرایط بازار رکودی است و چندان به تحقق فروش ماشین آلات مازاد در سال جاری خوشبین نیستم؛ ولی تحقق فروش ماشین آلات احتمالا اثر با اهمیتی بر سودآوری «فنورد» خواهد داشت. 

وی افزود: همچنین شرکت به تازگی اقداماتی جهت ورود به بازارهای صادراتی انجام داده است؛ ولی با توجه به تحریم ها و کاهش نرخ ارز صادرات جذابیت کمتری یافته و کاهش حجم صادرات، بازار داخل را هم با مشکلاتی مواجه کرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر