بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت گفت:

شانس بازار سرمایه برای جذب نقدینگی بیش از دیگر بازارها

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک ملت با اشاره به شانس خوب بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری افزود: با توجه به افزایش نوسان بازارهای رقیب و به تبع آن افزایش ریسک برای سرمایه‌گذاری، شانس بازار سرمایه برای جذب نقدینگی بیش از دیگر بازارها به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۱۸۵۹۸۷

به گزارش بورس نیوز، مسعود سلطان زالی، اظهار کرد: در شرایط کنونی، در خصوص بازارهای موازی نظیر بانک و ارز نمی‌توان چشم‌انداز چندان صعودی را متصور شد. در خصوص برخی بازار‌ها مانند مسکن نیز، پیش‌بینی رکود سنگین وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به شانس خوب بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری افزود: با توجه به افزایش نوسان بازارهای رقیب و به تبع آن افزایش ریسک برای سرمایه‌گذاری، شانس بازار سرمایه برای جذب نقدینگی بیش از دیگر بازارها به نظر می‌رسد.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در ادامه به جزییات گزارش‌های مالی شرکت‌ها اشاره کرد؛ و در توضیح اقبال خوب بازار نسبت به انتشار گزارش‌های ۹ ماهه بیان کرد: نتایج گزارش‌های ماهانه و فصلی منتشر شده تا کنون حاکی از نتایج مطلوبی است. در این خصوص به نظر می‌رسد در پایان سال شاهد انتشار عملکرد مالی مناسب از بسیاری از شرکت‌ها باشیم.

وی همچنین در خصوص ریسک‌های موجود در بازار و اثرگذاری آن بر صورت‌های مالی شرکت‌ها افزود: نکته قابل توجه در خصوص عملکرد سه ماهه پایانی سال برخی صنایع است. شرایطی تحریمی از مهم‌ترین مواردی است که حداقل در کوتاه مدت می‌تواند برخی شرکت‌ها را متاثر کند.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها به خصوص شرکت‌های صادرات و واردات محور در حال اتخاذ تصمیمات جدید برای شرایط خرید و فروش با کشور‌های دیگر هستند. به بیانی دیگر، اتخاذ استراتژی‌های جدید برای عبور از مسیر تحریمی موضوع زمان بری است که اثر آن را از ابتدای سال آینده می‌توانیم شاهد باشیم.

سلطان زالی، به عملکرد بازیگران بازار اشاره و تصریح کرد: با وجود اینکه طی یک ماه اخیر حقوقی‌ها حمایت خوبی از بازار داشته اند، اما در این روزها شاهد چرخش زمین بازی بورس بازان هستیم.

وی در این رابطه ادامه داد: در چند روز معاملاتی اخیر آمارها حاکی از آن است که تغییر مالکیت بازار در اختیار بازیگران حقیقی بوده است. این موضوع یک سیگنال ارزنده برای بورس تهران به شمار می‌رود و حاوی نکات بسیار مهمی است.

سلطان زالی در ادامه بیان کرد: روی خوش بازیگران حقیقی به بازار، انرژی خوبی به بورس وارد می‌کند و تزریق نقدینگی از سوی این گروه از بازیگران نیروی محرکی است که برای بورس بسیار مثبت است.

این کارشناس بازار سهام افزود: بررسی ادوار گذشته بازار نیز به خوبی نشان می‌دهد در ماه‌های ابتدایی سال، تزریق نقدینگی از سوی حقیقی‌ها باعث تحرک مثبت کلیت بورس و رشد قیمتی شرکت‌ها شده بود.

وی در پایان بیان کرد: جذب سرمایه به بورس از هر مقطع زمانی دیگر در گذشته بیشتر شده است. پیش تر بازارهای رقیب مانع مهمی برای سرمایه‌گذاری بورسی بودند، اما اکنون پوشش ریسک مناسب و ارزندگی قیمت‌ها مولفه‌های مهمی برای ورود افراد جدید به این بازار است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر