خبرخوان
سهام بانک ها در بورس جدید ترینهای بورس
معمای تسعیر ارز جدید ترینهای بورس
شش ضلعی ابهام جدید ترینهای بورس
افسانه قیمت اسمی جدید ترینهای بورس
شش ضلعی ابهام جدید ترینهای بورس
سهام بانک ها در بورس جدید ترینهای بورس
افسانه قیمت اسمی جدید ترینهای بورس
پربیننده ترین عناوین
کد خبر: ۱۸۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:
تعریف خصوصی‌سازی در کشور به حراج اموال دولتی یا فروش اموال دولتی معنا شد و بزرگ‌ترین انحراف در مسیر اصل44 از همین نقطه آغاز شد.
به گزارش بورس‌نیوز، بهادر احرامیان مدیرعامل فولاد آلیاژی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز با ارزیابی وضعیت خصوصی‌سازی اظهارکرد: روند فعالیت خصوصی‌سازی با تعریف اقتصادی آن در مجموع نظام اقتصادی کاملا متضاد بود و عملا مسئولین گام در مسیر اصل44 و خصوصی‌سازی واقعی نگذاشتند. 

وی ادامه داد: تعریف خصوصی‌سازی در کشور به حراج اموال دولتی یا فروش اموال دولتی معنا شد و بزرگ‌ترین انحراف در مسیر اصل44 از همین نقطه آغاز شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: بنابراین نمی‌توان با فاکتور خصوصی‌سازی قضاوتی بر چگونگی حراج اموال دولتی داشت.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با انتقاد از عملکرد اجرایی شدن قانون اصل44 تصریح کرد: خصوصی‌سازی باید در اصل بدین صورت عملیاتی می‌شد که دارایی‌های دولت از قبیل بنگاه‌های تولیدی به چرخه واگذاری‌ها وارد می‌شد و سازمان ناظر با بررسی صلاحیت کاندیداها و خریدارانی که در مزایده‌ها شرکت‌ کردند، نسبت به واگذاری آن اقدام می‌کرد که متاسفانه دولت با به حاشیه بردن این روند و واگذاری بنگاه‌های دولتی به شبه‌دولتی‌ها، این اصل را فراموش کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه دولت گام در حراج اموال و فروش بنگاه‌های تولیدی در مزایده‌هایی گذاشت که برای عموم آزاد بود و مردم می‌توانستند بنا به ارائه قیمت بالاتر، بنگاه را تصاحب کنند و البته نباید واگذاری بنگاه‌های دولتی به‌عنوان رد دیون را فراموش کرد.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان روش دوم را که حراج اموال بود را انتخاب کرده که روند صحیحی در واگذاری و خصوصی‌سازی نبود و نباید نتایج حراج عمومی را به پای خصوصی‌سازی نوشت.