بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران گفت: علی رغم اینکه 7 میلیارد و 438 میلیون و 800 هزار تومان بودجه قابل توجه‌ای برای حمایت از دانش بنیان‌ها در زمینه تولید و صادرات محسوب نمی‌شود اما تصویب و ابلاغ به موقع دستورالعمل و بسته‌های حمایتی نیز در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.
کد خبر : ۱۸۶۰۱۱

به گزارش بورس نیوز، یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی حمایت از صادرات غیرنفتی بوده که در سال‌های اخیر اقدامات زیادی همچون تدوین برنامه‌هایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

براساس لایحه بودجه سال98 نیز، 7 میلیارد و 438 میلیون و 800 هزار تومان برای تسهیل صادرات خدمات و محصولات دانش‌بنیان کشور در نظر گرفته شده که بسیاری از کارشناسان این میزان بودجه را ناکافی می‌دانند.

در این خصوص مظفر علیخانی رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بورس نیوز گفت: اگر این بودجه به تولید و توسعه صادرات اختصاص داده شود انتظارات دستگاه‌های متولی و فعالان اقتصادی در زمینه دانش‌بنیان برطرف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تخصیص و تامین این بودجه از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: براساس بودجه سال جاری باید 1300 میلیارد تومان برای مشوق‌های صادراتی در راستای حمایت از صادرات غیر نفتی در گروه‌های مختلف کالایی و خدماتی و در قالب بسته حمایت از صادرات در اختیار سازمان توسعه تجارت قرار می‌گرفت اما متاسفانه تاکنون این بودجه اختصاص داده نشده و بسته نیز به مرحله اجرا نرسیده است.

رییس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران افزود: علی رغم اینکه 7 میلیارد و 438 میلیون و 800 هزار تومان بودجه قابل توجه‌ای برای حمایت از دانش بنیانها در زمینه تولید و صادرات محسوب نمی‌شود اما تصویب و ابلاغ به موقع دستورالعمل و بسته‌های حمایتی با مشورت بخش خصوصی و اتاق ایران و تشکل‌های حوزه ICT و تخصیص به موقع منابع نیز در راستای حمایت از این صنعت از اهمیت زیادی برخوردار بوده که متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تجربه‌های موفقی در این زمینه نبودیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر