بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳
با افزایش گستره جغرافیایی بورس کالا در کشور و بهبود زیرساخت های این بازار، می توان دست دلال ها را برای همیشه از محصولات کشاورزی و تولیدی کشور کوتاه کرد.
کد خبر : ۱۸۶۰۳۳
علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان این مطلب گفت: زعفران همیشه قیمت نسبتا بالا و خوبی داشته و به همین دلیل هم رغبت به کشت این محصول همیشه رو به افزایش است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کاهش ارزش پول ملی، صادرات زعفران و ارز حاصل از آن ارزشمندتر شده اند اما؛ باید یه مقداری دقت کنیم که اعتبار زعفران ایرانی خدشه دار نشود.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه یکسری سوء استفاده ها، بسته بندی های نامناسب و تقلب ها در تولید و عرضه این محصول با ارزش، بازار زعفران را با خطر روبه رو کرده است.
وی بهترین راه عرضه زعفران ایرانی را استفاده از برند ایرانی همراه با بسته بندی های مطمئن دانست و افزود: در صورتی
که تمام جوانب در تولید و بسته بندی درست دیده شود، عرضه زعفران در بورس از سایر گزینه های صادراتی و فروش بهتر خواهد بود.
این نماینده مجلس افزود: بورس روش مناسبی است زیرا یک رقابت شفاف را فعال می کند و از طرفی هم  تبادل کالا در بورس برای خریدار و فروشنده نیز آرامش به همراه خواهد داشت زیرا هم جنس قابل ردیابی است و کیفیت آن تضمین می شود و هم دریافت پول برای فروشنده حتمی خواهد بود زیرا این مهم توسط بازار سرمایه رخ می دهد.
وی در مورد موفقیت بورس کالا در عرضه زعفران و سایر محصولات کشاورزی گفت: بورس ضریب اطمینان معاملات  و  تجارت را افزایش می دهد و این مهم جزو نقاط قوت بورس کالا خواهد بود. از طرفی هم می شود گفت که در بورس کالا می توانیم به یک قیمت نزدیک به واقعیت رسیده و دست دلالان را از محصولات با ارزش کشاورزی کوتاه کنیم.

ابراهیمی در مورد بورس کالا گفت: به طور کی بورس کالا دو نقطه ضعف دارد. یکی اینکه حضورش در پهنای جغرافیای ایران ضعیف بوده و نمایندگی های این بازار باید در استان ها فعالیت جدی تری داشته باشند و دوم اینکه تبلیغات این بازار بسیار کم است یعنی خیلی از تولیدکنندگان ما وقتی صحبت از بورس کالا می شود حتی نام این بازار را نشنیده اند و  در جریان خدمات آن نیستند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

خرید تضمینی زعفران کمک به ثبات قیمت این محصول

طبق اعلام نائب رییس شورای ملی زعفران؛

تولید زعفران ١٥ درصد بیشتر شد

تابلوی بورس کالای ایران، مبنای معاملات زعفران در اروپا شد؛

خبری خوش برای طلای سرخ ایرانی

از ۲۴ دی ماه در بورس کالای ایران رقم می‌خورد؛

معامله زعفران رشته‌ای برای تحویل اسفند ماه

ارسال نظر