بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
معاونت مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

امکان تولید شیرخشک، نقطه قوتی برای «غشان»/ روند نزولی شیر خام

چنانچه تقاضای برخی محصولات کاهش یابد، با افزایش حجم تولید شیر خشک که محصولی پر تقاضا است، این چالش به فرصت تبدیل می شود.
کد خبر : ۱۸۶۰۵۱
به گزارش بورس‌نیوز، سهم شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان نخستین روز هفته را با صف خرید آغاز کرد. 

این سهم هفته گذشته را هم با رنگ سبز به پایان رسانده بود؛ «غشان» در ۹ ماهه ابتدای امسال از محل فروش محصولات خود بیش از ۱۴۷۹ میلیارد ریال درآمد داشته که ۳۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

حمید غفوریان معاونت مالی شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت شرکت و دلایل اقبال سهم بیان کرد: اتفاق خاصی در شرکت رخ نداده و صف خرید تحت تاثیر روند عرضه و تقاضای بازار شکل گرفته است. 

وی افزود: البته نرخ خرید شیر خام که در ماه های قبل روند صعودی داشت، در یک ماه اخیر کاهش داشته و روند نزولی به خود گرفته است. کاهش نرخ خرید شیر خام اتفاق مثبتی برای صنعت لبنی خواهد بود. 

فعال صنعت لبنی در پاسخ به این سوال که "آیا افزایش قیمت و کاهش تقاضای محصولاتی همچون خامه، اثر با اهمیتی بر جای خواهد گذاشت؟" اظهار داشت: در چنین شرایطی استراتژی شرکت ها جایگزینی محصولات با تقاضای بالاتر در سبد تولیدات به جای محصولاتی است که افت تقاضا داشته باشد؛ شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان امکان تبدیل مازاد شیر خام به شیر خشک را دارد و این امکان مزیتی برای «غشان» محسوب می شود. 

وی اظهارکرد: چنانچه تقاضای برخی محصولات کاهش یابد، با افزایش حجم تولید شیر خشک که محصولی پر تقاضا است، این چالش به فرصت تبدیل می شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر