بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت:

صدور گواهی صلاحیت برای شرکت‎های عملیات حفاری

در روندی تقریبا مشابه با فرایند ارزیابی شرکت‎های اکتشاف و تولید که به تایید صلاحیت ۱۷ شرکت ایرانی منتهی شد، شرکت‎های عملیات حفاری نیز ارزیابی می‎شوند و برای شرکت‎های تایید صلاحیت‌شده، گواهی صلاحیت صادر خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۶۰۶۵

به گزارش بورس نیوز، امید شاکری اظهار کرد: در روندی تقریبا مشابه با فرایند ارزیابی شرکتهای اکتشاف و تولید که به تایید صلاحیت ۱۷ شرکت ایرانی منتهی شد، شرکتهای عملیات حفاری نیز ارزیابی میشوند و برای شرکتهای تایید صلاحیت‌شده، گواهی صلاحیت صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراخوان شرکتهای عملیات حفاری به‌زودی اعلام میشود، افزود: شرکتهایی میتوانند در این فراخوان حضور یابند که ارائه‌دهنده مجموعه خدمات حفاری باشند و بتوانند کل عملیات حفاری را راهبری کنند، نه اینکه تنها خدماتی خاص ارائه دهند.

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت ابراز امیدواری کرد که با تشکیل کمیته ارزیابی و بهرهمندی از حضور داوران متخصص در حوزههای مختلف در این کمیته، تا پایان سال، نتایج ارزیابیها نیز مشخص و اعلام شود.

بر اساس این گزارش، اواخر پارسال فراخوان شناسایی و ارزیابی شرکتهای عملیات حفاری برای اجرای طرحهای نگهداشت و افزایش توان تولید نفت (EPC/EPD) از سوی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اعلام شد و این معاونت از همه شرکتهای متقاضی دعوت کرد تا بر اساس شیوهنامه ارزیابی صلاحیت، پرسش‌نامه مربوطه را تکمیل و به همراه مستندات ارسال کنند.

شاکری در این باره با بیان اینکه آن فراخوان تنها برای پروژههای نگهداشت توان تولید بود، بنابراین در زمان‌بندی محدودی انجام شد و خروجی آن هم فقط در قالب درج در فهرست بلند شرکتها برای حضور در مناقصه‌های طرحهای نگهداشت و افزایش تولید استفاده شد، ادامه داد: الگوی ارزیابی و شرح خدمات شرکتهای عملیات حفاری با مشارکت ارکان ذی‌ربط بازنگری اساسی و با رویکردهای جامعتری تدوین شده است.

به گفته وی، برای شرکتهای تایید صلاحیت شده، گواهی صلاحیت صادر میشود که امکان استفاده از آن در همه مناقصه‌های حفاری در صنعت نفت وجود دارد و به پروژه‌های نگهداشت توان تولید محدود نمیشود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پی استفاده از توانمندی های داخلی؛

خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت:

رشد فزاینده صنعت حفاری در جهان

در میدان نفتی آزادگان جنوبی انجام شد؛

احداث واحد فرآورش سیار از اقدامات مهم آزادگان جنوبی

رئیس بازاریابی و همکاری‎های بین‎المللی شرکت ملی حفاری گفت:

شرکت ملی حفاری ایران برنده مناقصه طرح توسعه بخشی از میدان نفتی گچساران

ارسال نظر