بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
مدیرعامل سرمایه‌گذاری دانایان پارس گفت: با رسانه ای شدن دستاوردهای نمایشگاه و معرفی مفاهیم بازار به زبان ساده، ارتباط دوسویه‌ای با عامه مردم نیز در حال شکل‌گیری است.
کد خبر : ۱۸۶۰۹۳

به گزارش بورس نیوز، شهاب‌الدین شمس اظهار کرد: با رسانه ای شدن دستاوردهای نمایشگاه و معرفی مفاهیم بازار به زبان ساده، ارتباط دوسویه‌ای با عامه مردم نیز در حال شکل‌گیری است که این تحول به نوبه خود فرهنگسازی در بازار سرمایه را تسهیل خواهد کرد. این اتفاق از فاینکس ۲۰۱۸ پررنگ‌تر شده و انتظار می‌رود در۲۰۱۹ هم تقویت شود.

وی افزود: مسایل متعددی در شکل گیری یک نمایشگاه موفق دخیل است؛ از جمله زمان بندی و هماهنگی‌های اداری باعث شده افت و خیزهایی در عملکردهای نمایشگاه از نظر تعداد بازدیدکننده داشته باشیم ولی در مجموع، نمایشگاه از نظر ایجاد و اجرا هر سال بهتر از سال قبل از آن بوده و به اهداف کلی خود نیز نزدیک تر شده است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اقتصادی بودن یک نمایشگاه بستگی زیادی به شرایط و زمان و کیفیت برگزاری آن دارد، ابراز داشت: موفقیت و بالندگی رویدادی در این وسعت، نیاز به هماهنگی نزدیک مراکز برگزارکننده، نهادهای بازار و مجموعه رسانه‌ها دارد وگرنه میزان دستیابی به اهداف آن تکاپوی هزینه‌ها را نخواهد داد.

شمس با اشاره به اینکه هم اکنون نمایشگاه بورس، بانک و بیمه از بعد تبلیغاتی و رسانه ای هم دارد به بلوغ می‌رسد، افزود: امیدواریم امسال نمایشگاه جهش تازه ای را تجربه کند؛ همان گونه که نمایشگاه ۲۰۱۸ هم نسبت به سال قبل از خود واقعا متفاوت بود.

وی افزود: به هر حال هر صنف برای خود یک نمایشگاه دارد و فاینکس هم نمایشگاه صنفی و محل تعامل و ارائه ایده‌های اهالی بازار سرمایه است که سعی می‌کند به طور سالانه دستاوردهای خود را در آنجا ارائه دهد. این فضای تعاملی در فاینکس ۲۰۱۸ ایجاد شد و امسال هم انتظار می‌رود این رویداد به نحو مطلوب رخ دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اهداف تمام نمایشگاه‌ها چندگانه است، توضیح داد: توسعه ارتباط با مخاطب عام، تقویت همکاری‌ها در داخل صنف و ارتقای ارتباطات نوین با کسب و کارهای پیرامونی، از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است. ضمن اینکه از دیدگاه دیگر، به هر حال یکی از کارکردهای مهم نمایشگاه‌ها ارائه نوآوری‌های هر صنعت است.

شمس بیان کرد: نمایشگاه سال گذشته در بعد فرهنگسازی عام هم به نسبت نمایشگاه‌های قبلی پررنگ تر عمل کرده است و سعی دارد مخاطب خود را از میان سطوح سنی و طبقات مختلف اجتماعی پیدا کند؛ بنابراین می‌توان گفت فاینکس ۲۰۱۸ به لحاظ این کارکرد نیز جهش‌هایی را نسبت به سال‌های قبل تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت مالی ما در کشور - چه از نظر ابزار و چه از نظر مقررات و بسترسازی- جوان و نوپا است، افزود: هر روز ایده‌های جدید بسیاری در این صنعت متبلور می‌شود که محل معرفی و مخاطب یابی و بلوغ این ایده‌ها نمایشگاه است؛ ضمن اینکه توسعه فین‌تک‌ها و توجه نمایشگاه به این موضوع می‌تواند کمک کند تا ارایه نوآوری‌ها پررنگ‌تر و قوی‌تر صورت گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که این مهم به تدریج جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و نمایشگاه برخلاف آنچه روزهای نخست عنوان می‌شد، صرفا محل تجمع کارگزاری‌ها و بانک‌ها و بیمه‌ها نیست؛ بلکه می‌توان همزمان مسیر فرهنگسازی، ایده‌یابی و ارائه خدمات نوین را در نمایشگاه‌های بورس، بانک و بیمه به طور دقیق رصد کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر