بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت:

بهره‌مندی بیش از 90درصد روستاها از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی حتی یک شهر یا روستا در استان اردبیل گازرسانی نشده بود، اما از سال ۶۸، عملیات گازرسانی در این استان آغاز شد، به گونه‌ای که اکنون صددرصد شهرها و بیش از ۹۰ درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.
کد خبر : ۱۸۶۱۳۳

به گزارش بورس نیوز، فیروز خدایی درباره آمار گازرسانی استان اردبیل در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی حتی یک شهر یا روستا در استان اردبیل گازرسانی نشده بود، اما از سال ۶۸، عملیات گازرسانی در این استان آغاز شد، به گونه‌ای که اکنون صددرصد شهرها و بیش از ۹۰ درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

وی تعداد شهرهای استان اردبیل را ۲۹ شهر اعلام کرد و گفت: همه شهرها قابلیت گازرسانی داشتند، همچنین یک هزار و ۶۹۵ روستا داریم که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۰۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند و اکنون یک هزار و ۱۳۲ روستا گازرسانی شده‌اند. گازرسانی به ۲۵۱ روستا نیز در دست اقدام است که با تکمیل این طرح‌ها، ضریب نفوذ گاز به ۹۸ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل درباره گازرسانی نیروگاهی و صنعتی توضیح داد: تنها نیروگاه استان اردبیل از گاز طبیعی استفاده می‌کند، همچنین یک هزار و ۳۶۰ واحد صنعتی عمده و جزء به شبکه گاز وصل شده‌اند..

وی افزود: دولت تاکید بسیار زیادی بر گازرسانی صنعتی دارد تا اشتغال‌زایی و رفع بیکاری را به همراه داشته باشد، بنابراین ما و همه شرکت‌های گاز استانی تلاش ویژه‌ای برای توسعه گازرسانی صنعتی داریم. استفاده از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر استفاده صنایع از تسهیلات ۲۴۰ میلیون تومانی نیز تاثیری بسزا در توسعه گازرسانی صنعتی داشته است، بنابراین غیر از صنایع گازرسانی شده اکنون طرح گازرسانی به یکصد صنعت جدید نیز در دست اقدام است.

خدایی، طول خطوط انتقال گاز استان اردبیل را ۷۳۱ کیلومتر و طول خطوط تغذیه و توزیع این استان را ۹ هزار و ۳۵۰ کیلومتر عنوان کرد که با اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی، این مقدار به بیش از ۱۱ هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل درباره آمادگی این شرکت برای گذراندن فصل زمستان اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی تابستان هر سال به منظور رفع ضعف‌ها و عیب‌های شبکه انجام می‌شود. امسال هم اقدام‌های لازم برای رفع عیوب و ضعف‌های شبکه انجام شد تا زمستان امسال با مشکلی در روند گازرسانی روبه‌رو نشویم.

وی با بیان این‌که در چهار سال گذشته هیچ قطعی یا افت فشاری در شبکه گاز استان اردبیل رخ نداده است، تصریح کرد: به واحدهای صنعتی سراسر استان اردبیل اعلام شده است در صورت افزایش میزان مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری برای تبدیل خوراک خود از گاز به سوخت مایع آماده باشند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل، با توجه به عمر شبکه تغذیه و توزیع استان، اجرای عملیات تعویض و نوسازی خطوط لازم نیست، اما طرح‌های تقویت خطوط و مقاوم‌سازی به صورت مداوم اجرا می‌شوند، زیرا موضوع نگهداری شبکه گازرسانی در هر استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خدایی از برنامه‌ریزی برای افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۱۰۰ روستا و تعداد زیادی از صنایع در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گام‌های نهایی برای تکمیل گازرسانی شهری و روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود تا در آینده نزدیک اردبیل را به عنوان استان سبز معرفی کنیم.

وی با بیان این‌که اردبیل روزهایی را با دمای منفی ۴ درجه سپری می‌کند، میزان مصرف گاز این استان را در ۹ ماه امسال ۲ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سه ماه پایانی سال حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در استان اردبیل مصرف شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با اشاره به این‌که اکنون ۴۶۵ هزار مشترک از گاز طبیعی استفاده می‌کنند از آنان خواست در فصل زمستان با کنترل مداوم وسایل گازسوز و دودکش‌ها از سلامت آنها اطمینان یابند و به رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز توجه ویژه‌ای داشته باشند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر