بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
این شرکت تولید محصولات شوینده در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری با رشد بیش از 91 درصدی نسبت به سال قبل از آن، به درآمد 777 میلیارد ریال رسید.
کد خبر : ۱۸۶۱۶۹

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت گلتاش ایران در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری، عملکرد مطلوبی را داشته و سود خالص شرکت با رشد بیش از 91 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و به 777 میلیارد ریال رسید. 

این در حالی است که سود خالص سه‌ماهه پایانی سال، به‌تنهایی بیش از 50 درصد از کل سود خالص سال شرکت را به خود اختصاص داده است.


سود خالص کسب‌شده در سه‌ماهه پایانی امسال، مبلغ 420 میلیارد ریال بوده و سود 9 ماه دیگر سال درمجموع ، 350 میلیارد ریال بوده است و عامل اصلی رشد سودآوری شرکت، رشد بهای فروش محصولات شرکت به‌ویژه در سه ماه گذشته بوده است. به‌عنوان نمونه، بهای هرتن فروش صابون و شامپو در دوره 9 ماهه منتهی به پایان شهریور 1397 شرکت، به ترتیب 43 و 80 میلیون ریال بوده است که این نرخ‌ها در آذرماه سال جاری به ترتیب به 78.6 و 147.6 میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است. مشخص است که دلیل اصلی جهش سودآوری شرکت ناشی از رشد محسوس نرخ‌های فروش بوده است.

بااین‌حال، با توجه به اینکه شاهد رشد بهای خرید مواد اولیه شرکت در حال حاضر هستیم، انتظار تعدیل حاشیه سود فروش محصولات در ماه‌های پیش رو خواهیم بود و به نظر می‌رسد که سود سه‌ماهه پایانی سال در ماه‌های آینده قابلیت تکرار را نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر